Niecodzienna kampania reklamowa firmy Roleski, stworzona przez Oliviera Toscaniego

Niecodzienna kampania reklamowa firmy Roleski, stworzona przez Oliviera Toscaniego
Obecnie natłok reklam jest tak duży, a ich formuły tak wyeksploatowane, że odbiorcy przestają na nie zwracać uwagę. Nic więc dziwnego, że producenci zaczynają stawiać na niecodzienne, przełamujące schematy reklamy, których przykładem jest nowa kampania firmy Roleski wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego.
Firmy Roleski przedstawiać chyba nikomu nie trzeba. Produkty tej marki z pewnością nie raz gościły na naszych stołach i urozmaicały okazjonalnego grilla. Przez lata oglądania reklam żywności przywykliśmy już do pewnego, ogranego schematu i raczej nie spodziewamy się, że oferta musztardy lub majonezu może nas czymś zaskoczyć. Nowa kampania firmy wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego pokazuje jednak, że jest inaczej.
Zobacz wszystkie zdjęcia (12)
Inspiracją dla kampanii była mityczna kraina Hyberborea, która według starożytnych greków miała znajdywać się “po drugiej stronie wiatru”, a której mieszkańcy żyli w idealnej harmonii. W myśl tej idei firma Roleski we współpracy z fotografem stworzyła wyimaginowany świat nazwany “Królewską Republiką Roleski”, zamieszkiwany przez istoty będące ambasadorami smaków i doznań. To właśnie ich wyobrażenie przedstawiają zdjęcia, które możecie zobaczyć w galerii. W wersjach, które będziemy mogli zobaczyć na mieście, są dodatkowo opatrzone opisem informującym nas o roli pełnionej przez postaci w Republice Roleski. Przyznamy, że tego typu sesje raczej nie kojarzą się z majonezem i co najmniej wywołają uśmiech na twarzach oglądających.

Oliviera Toscaniego znamy przede wszystkim jako autora kontrowersyjnego w swoich czasach wizerunku marki United Colors of Benetton. Urodził się w 1942 r. w Mediolanie, a formalną edukację fotograficzną odebrał w Szkole Rzemiosł Artystycznych w Zurychu. W 1990 roku stworzył magazyn ”Colors”, który wkrótce stał się wzorem dla zespołów redakcyjnych i specjalistów od marketingu z całego świata, a w 1993 założył międzynarodowe centrum badań nad sztuką i nowoczesną komunikacją, nazwane Fabrica. Autor wielu wystaw międzynarodowych. Od 2008 roku Toscani podróżuje po świecie z projektem RAZZA UMANA, w ramach którego fotografie i filmy stają się częścią multimedialnego archiwum jego działalności.

Czas pokaże czy taki rodzaj kampanii okaże się skuteczny. Z pewnością jest oryginalny. Odstawiając na bok kwestie atrakcyjności reklamy, cieszymy się, że producenci stają się bardziej otwarci na tego typu eksperymenty. Być może dzięki takim działaniom rynek reklamowy wróci na bardziej ambitne tory. A Wy co myślicie o nowej kampanii firmy Roleski?

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
 
Polecane artykuły
Saal Digital - testujemy ofertę fotoobrazów
24 Cze 2017
Wszyscy wiemy, że zdjęcie lubią być drukowane. Ale gdy już zdecydujemy się na wydruk, warto zadbać o to, by był on jak najlepszej jakości. Czy będą w stanie dostarczyć nam jej usługi Saal Digital? Sprawdziliśmy jak w praktyce prezentują się fotoobrazy oferowane przez firmę.
2
Asus ZenFone Zoom S - test aparatu
21 Cze 2017
Nowy smartfona Asusa to pozycja, która w pułapie średniej półki cenowej zamyka mocną specyfikację, pojemną baterię i to co dla nas najważniejsze, czyli 2-modułowy aparat z obiektywami 25 i 59 mm. Czy smartfon ma szansę konkurować z takimi modelami jak Huawei P9 czy iPhone 7 Plus?
0
Yongnuo YN 85 mm f/1.8 - test obiektywu
13 Cze 2017
Optyczna ofensywa Yongnuo trwa w najlepsze. Zobaczcie czy najnowszy model YN 85 mm f/1.8 ma szansę namieszać w segmencie portretowych szkieł.
2
Canon EOS M6 - test aparatu
9 Cze 2017
EOS M6 to następca konsumenckiego modelu M3, który ze względu na dobry stosunek jakości do ceny cieszył się dużą popularnością wśród fotoamatorów. Co oferuje nowy model i jak wypada na tle konkurencji? Przekonajmy się!
0