Niecodzienna kampania reklamowa firmy Roleski, stworzona przez Oliviera Toscaniego

Obecnie natłok reklam jest tak duży, a ich formuły tak wyeksploatowane, że odbiorcy przestają na nie zwracać uwagę. Nic więc dziwnego, że producenci zaczynają stawiać na niecodzienne, przełamujące schematy reklamy, których przykładem jest nowa kampania firmy Roleski wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego.
Firmy Roleski przedstawiać chyba nikomu nie trzeba. Produkty tej marki z pewnością nie raz gościły na naszych stołach i urozmaicały okazjonalnego grilla. Przez lata oglądania reklam żywności przywykliśmy już do pewnego, ogranego schematu i raczej nie spodziewamy się, że oferta musztardy lub majonezu może nas czymś zaskoczyć. Nowa kampania firmy wykonana przez światowej sławy fotografa, Oliviera Toscaniego pokazuje jednak, że jest inaczej.
Zobacz wszystkie zdjęcia (12)
Inspiracją dla kampanii była mityczna kraina Hyberborea, która według starożytnych greków miała znajdywać się “po drugiej stronie wiatru”, a której mieszkańcy żyli w idealnej harmonii. W myśl tej idei firma Roleski we współpracy z fotografem stworzyła wyimaginowany świat nazwany “Królewską Republiką Roleski”, zamieszkiwany przez istoty będące ambasadorami smaków i doznań. To właśnie ich wyobrażenie przedstawiają zdjęcia, które możecie zobaczyć w galerii. W wersjach, które będziemy mogli zobaczyć na mieście, są dodatkowo opatrzone opisem informującym nas o roli pełnionej przez postaci w Republice Roleski. Przyznamy, że tego typu sesje raczej nie kojarzą się z majonezem i co najmniej wywołają uśmiech na twarzach oglądających.

Oliviera Toscaniego znamy przede wszystkim jako autora kontrowersyjnego w swoich czasach wizerunku marki United Colors of Benetton. Urodził się w 1942 r. w Mediolanie, a formalną edukację fotograficzną odebrał w Szkole Rzemiosł Artystycznych w Zurychu. W 1990 roku stworzył magazyn ”Colors”, który wkrótce stał się wzorem dla zespołów redakcyjnych i specjalistów od marketingu z całego świata, a w 1993 założył międzynarodowe centrum badań nad sztuką i nowoczesną komunikacją, nazwane Fabrica. Autor wielu wystaw międzynarodowych. Od 2008 roku Toscani podróżuje po świecie z projektem RAZZA UMANA, w ramach którego fotografie i filmy stają się częścią multimedialnego archiwum jego działalności.

Czas pokaże czy taki rodzaj kampanii okaże się skuteczny. Z pewnością jest oryginalny. Odstawiając na bok kwestie atrakcyjności reklamy, cieszymy się, że producenci stają się bardziej otwarci na tego typu eksperymenty. Być może dzięki takim działaniom rynek reklamowy wróci na bardziej ambitne tory. A Wy co myślicie o nowej kampanii firmy Roleski?

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
 
Polecane artykuły
QNAP TS-251A - test dysku sieciowego
22 Mar 2017
Serwery NAS coraz częściej zaczynają gościć w domu niejednego fotografa. Są wydajne, umożliwiają dostęp do plików z niemal każdego miejsca na świecie i natychmiastowy backup danych. Dziś sprawdzamy jak z tych zadań wywiąże się zaawansowany model QNAP TS-251A.
3
Fujifilm GFX 50S vs Hasselblad X1D - porównanie [TESTY STUDYJNE]
16 Mar 2017
W nasze ręce wpadł długo oczekiwany średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm. Sprawdzamy jak wypada na tle dzielącej bardzo podobną specyfikację, ale droższej konkurencji spod znaku Hasselblada.
4
Fujifilm X100F - test aparatu
6 Mar 2017
Najnowsza, czwarta już odsłona popularnego modelu X100, to połączenie dobrze znanej już stylowej konstrukcji i zaawansowanych możliwości topowych bezlusterkowców producenta. Czy X100F to kompakt idealny?
6
Sony Cyber-Shot RX100 V - test aparatu
3 Mar 2017
Piąta odsłona najbardziej zaawansowanego kieszonkowca na rynku wprowadza usprawnienia, które jeszcze bardziej zwiększają dystans do rywali. Czy jednak są na tyle istotne by inwestować w następcę świetnego RX100IV?
9