O tym jak fotografować gwiazdy muzyki opowiada Danny Clinch

Wielkie emocje i ułamek sekundy na uchwycenie decydującego momentu - właśnie tak w kilku słowach można opisać pracę fotografa muzycznego. O tym czego się ustrzec i w jaki sposób nawiązać kontakt z artystą mówi jedna z ikon fotografii muzycznej - Danny Clinch.

First Take to seria krótkich cotygodniowych filmów o sztuce i rzemiośle fotografii, które zabierają widza za obiektyw. W czasach, gdy rejestrowanie i publikowanie obrazów stało się tak popularne potrzebne są rady i wskazówki, których mogą udzielić największe osobistości ze świata fotografii.

Kolejnym gościem serii First Take jest Danny Clinch - uznany amerykański fotograf muzyczny. urodzony w New Jersey swoją przygodę z poważną fotografią rozpoczął jako stażysta u boku Annie Leibovitz. Zdobyty warsztat i umiejętności pozwoliły mu wypracować niepowtarzalny styl, który widać na jego portretach muzyków - od gigantów rocka po ikonicznych przedstawicieli rapu. W 2013 roku Clinch został oficjalnym fotografem dokumentującym nagrody Grammy.

- Myślę, że muzyka znaczy bardzo wiele dla ludzi. Jako fotograf, który portretuje artystów i dokumentuje cały proces czuję się jakbym przyczyniał się i tworzył część historii muzyki - powiedział Clinch.

- Najlepsze fotografie dają nam możliwość połączenia się ze światem. Zmuszają do szybkiej autorefleksji i kwestionowania otaczającej nas rzeczywistości. Dlatego też wszyscy fotografowie zaproszeni do „First Take” mają jedną cechę wspólną – obsesję na punkcie odnalezienia piękna w nieporządku życia - powiedzieli pomysłodawcy serii.

Filmy do First Take powstają pod nadzorem redaktorów TIME. Więcej informacji, jak również poprzednie odcinki serii znajdziecie na stronie time.com.

Ten fotograf stworzył własny obiektyw od podstaw. Zobaczcie efekty
28 Kwi 2017
Myślicie, że stworzeni obiektywu możliwe jest tylko w zaawansowanych technologicznie fabrykach specjalizujących się w produkcji optyki? Szwedzki fotograf Mats Wernersson zbudował portretowo szkło własnoręcznie. Rezultaty was zaskoczą.
1
Oszustwo księgowe byłych szefów Olympusa. Menadżerowie winni ponad 500 mln dolarów
28 Kwi 2017
Taką informację podała francuska agencja prasowa AFP. Były prezydent Olympusa oraz jego zastępca zostali skazani za udział w skomplikowanym oszustwie księgowym. Obaj muszą zapłacić równowartość 529 mln dolarów.
0
Workshop Project Development, czyli jedyne w Polsce warsztaty z Erikiem Vroonsem
28 Kwi 2017
Nadchodzące warsztaty z cyklu Workshop Project Development to aż dwa dni z Erikiem Vroonsem – cenionym redaktorem GUP Magazine. Zgłoszenia należy przesłać do 10 maja.
0
Wystartował National Geographic Travel Photographer of the Year 2017
28 Kwi 2017
Wystartował najbardziej prestiżowy konkurs poświęcony fotografii podróżniczej. W tym roku portfolia fotografów będą rywalizować ze sobą w 3 kategoriach. Prace można nadsyłać do 30 czerwca.
0