Jak muzyka może sprawić, że wasze zdjęcia będą lepsze?

0
Andrzej Wencel
27 Marzec 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Jeżeli nie wiecie co to histogram, albo słyszeliście to sformułowanie wiele razy i nadal nic nie rozumiecie, ten film jest zdecydowanie dla Was.

Histogram w fotografii jest pewną formą graficznej reprezentacja obrazu. W najbardziej podstawowej wersji będzie odzwierciedlał stosunek cieni, średnich tonów i świateł zarejestrowanych przez matrycę. Nie brzmi to specjalnie ciekawie. Żeby pomóc w zrozumieniu zagadnienia, Tim Shields posługuje się analogią ze świata muzyki.

Potrzebne są różnorodne tony żeby nie było nudno

Kiedy słuchamy melodii, to, co słyszymy można także oddać w reprezentacji graficznej histogramu. Tak samo jak w przypadku histogramu obrazu, będzie on podzielony na różne tony. Dla uproszczenia można określić, że będą one niskie, średnie i wysokie. Jeśli dana melodia będzie się składać tylko z jednego rodzaju tonów uznamy ją za monotonną i na dłuższą metę nie będziemy chcieli jej słuchać. 

Tom nazywa to zjawisko rozpiętością tonalną utworu. I właśnie tą analogią posługuje się w swoim filmie. Wychodząc od utworu muzycznego pokazuje kilka przykładów rozkładów tonów w muzyce i na zdjęciach. Tłumaczy jak powinien wyglądać histogram, oraz w jak sposób go edytować - aby uzyskać odpowiednią rozpiętość tonów na zdjęciu (świateł i cieni). Obejrzyjcie film i posłuchajcie jego wskazówek, żeby jeszcze lepiej zrozumieć proces i łatwiej edytować swoje zdjęcia. 

Psycholog z wykształcenia, przez wiele lat pracował jako fotosista na planach filmowych. Fan ciepłych wieczorów nad Wisłą i dobrej książki. Najlepiej reportażu podszytego wielką teorią spiskową.

Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Brak gimbala to nie problem. Zobacz, jak wykonać smartfonowe rigi z rzeczy codziennego użytku
Zapragnąłeś filmowych ujęć, ale nie stać cię na gimbal? Przy odrobinie zacięcia poradzisz sobie z tym, co masz pod ręką.
5
0
Photography Life udostępnia wszystkie swoje kursy za darmo
Photography Life udostępnia wszystkie swoje kursy za darmo
Jeśli w okresie epidemii ciągle mało wam nauki, mamy dla was kolejną porcję przystępnie podanej, użytecznej wiedzy. Kursy Photography Life to świetny punkt zaczepienia...
43
0
Wstęp do makrofotografii kuchennej. Twórz ciekawe obrazy bez wychodzenia z domu
Wstęp do makrofotografii kuchennej. Twórz ciekawe obrazy bez wychodzenia z domu
Przedmioty wokół nas można pogrupować na te interesujące od razu i te, które stają się piękne w obiektywie makro. Dzisiaj sprawdzimy, jak rzeczy zwykłe, które każdy z...
71
1