O tym jak fotografować gwiazdy muzyki opowiada Danny Clinch

O tym jak fotografować gwiazdy muzyki opowiada Danny Clinch

Wielkie emocje i ułamek sekundy na uchwycenie decydującego momentu - właśnie tak w kilku słowach można opisać pracę fotografa muzycznego. O tym czego się ustrzec i w jaki sposób nawiązać kontakt z artystą mówi jedna z ikon fotografii muzycznej - Danny Clinch.

First Take to seria krótkich cotygodniowych filmów o sztuce i rzemiośle fotografii, które zabierają widza za obiektyw. W czasach, gdy rejestrowanie i publikowanie obrazów stało się tak popularne potrzebne są rady i wskazówki, których mogą udzielić największe osobistości ze świata fotografii.

Kolejnym gościem serii First Take jest Danny Clinch - uznany amerykański fotograf muzyczny. urodzony w New Jersey swoją przygodę z poważną fotografią rozpoczął jako stażysta u boku Annie Leibovitz. Zdobyty warsztat i umiejętności pozwoliły mu wypracować niepowtarzalny styl, który widać na jego portretach muzyków - od gigantów rocka po ikonicznych przedstawicieli rapu. W 2013 roku Clinch został oficjalnym fotografem dokumentującym nagrody Grammy.

- Myślę, że muzyka znaczy bardzo wiele dla ludzi. Jako fotograf, który portretuje artystów i dokumentuje cały proces czuję się jakbym przyczyniał się i tworzył część historii muzyki - powiedział Clinch.

- Najlepsze fotografie dają nam możliwość połączenia się ze światem. Zmuszają do szybkiej autorefleksji i kwestionowania otaczającej nas rzeczywistości. Dlatego też wszyscy fotografowie zaproszeni do „First Take” mają jedną cechę wspólną – obsesję na punkcie odnalezienia piękna w nieporządku życia - powiedzieli pomysłodawcy serii.

Filmy do First Take powstają pod nadzorem redaktorów TIME. Więcej informacji, jak również poprzednie odcinki serii znajdziecie na stronie time.com.

Do czego może służyć fotografia, czyli wystawa zdjęć Mariusza Hermanowicza
15 Gru 2017
Do czego może służyć fotografia? Odpowiedź na to pytanie możecie poznać odwiedzając monograficzną wystawę prac Mariusza Hermanowicza. Jednak trzeba się spieszyć. Finisaż już w najbliższą niedzielę w Warszawie. 
0
Sezon na promocje rozpoczęty. Kup wybrane produkty Sony i otrzymaj zwrot do 5 tys. zł
15 Gru 2017
Firma Sony przygotowała specjalną promocję. Osoby zainteresowane aparatami oraz obiektywami Sony odbiorą nawet do 5 000 zł zwrotu przy zakupie wybranych modeli.
2
iMac Pro, czyli najpotężniejszy potwór Apple już dostępny w sprzedaży
15 Gru 2017
Oto najnowszy iMac Pro. To prawdziwe monstrum, które naszpikowano najnowszymi i najbardziej zaawansowanymi technologiami. Najwyższa konfiguracja kosztuje tyle, co dobrej klasy samochód.
0
Profoto i Broncolor rozszerzają wsparcie o aparaty Fujifilm
14 Gru 2017
Dobra wiadomość dla fotografów, którzy chcą używać aparatów systemu X w wymagających sesjach studyjnych. Nowe transmitery Profoto Air Remote TTL-F oraz Broncolor RFS 2.2F pozwalają na bezproblemową współprace aparatów Fuji z profesjonalnymi systemami lamp.
0