Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Zaawansowany układ optyczny wspomagany systemem stabilizacji, szybki autofokus oraz kompaktowy, jak na tę klasę sprzętu, i uszczelniony tubus - to główne cechy obiektywu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Zobaczcie co oferuje najnowszy model Sigmy z rodziny Contemporary.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Sigma po raz kolejny nas miło zaskoczyła. Najnowszy reprezentant rodziny Contemporary to wyjątkowo udany model, który bez problemu powinien przekonać do siebie nawet bardziej wymagających fotografów sportu, przyrody czy dzikiej natury. Spodobać się im może przede wszystkim kompaktowy - jak na tę klasę sprzętu - tubus o zakresie ogniskowych 100-400 mm, który został wykonany z metalu. Poza tym jest on uszczelniony, co jest kluczowe podczas fotografowania w plenerze, gdzie jak wiemy pogoda może zmienić się w mgnieniu oka.

Do tego fotografowie nie powinni narzekać także na ogólną wydajność autofokusa. Ten jest precyzyjny i szybki - choć do uzyskania najlepszych osiągów należy wybrać jeden z proponowanych zakresów ogniskowania (1.6-6 m lub 6 m - nieskończoność). W przypadku trybu ustawionego na pełny zakres przeostrzanie trwa nieco dłużej. Oczywiście nie zapominamy także o skutecznym systemie stabilizacji obrazu, który ułatwia fotografowanie z ręki na dłuższych ogniskowych.

Pochwalić musimy także układ optyczny wykorzystany w modelu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Rozdzielczość obrazu - choć nie najwyższa - jest wyjątkowo wyrównana w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Dzięki temu możemy cieszyć się podobną wyrazistością obrazu zarówno w centrum jak i na brzegach kadru, co jest nie lada osiągnięciem.

Ponadto wady układu optycznego są odpowiednio korygowane. Aberracja chromatyczna prawie wcale nie objawia się w na zdjęciach. Z kolei winieta i dystorsja również nie powinny dawać się we znaki - choć w niektórych przypadkach możemy już zauważyć w kadrze ciemniejsze brzegi lub zniekształcenia obrazu. Natomiast nieco więcej oczekiwaliśmy od pracy obiektywu w kontrastowym oświetleniu. W takich warunkach mogą już pojawić się na zdjęciach spore bliki i flary.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • cichy i precyzyjny autofokus
  • wydajny system stabilizacji obrazu
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowane: aberracja chromatyczna, dystorsja i winietowania

Minusy

  • wolny autofokus (tryb FULL - cały zakres ogniskowania)
  • ogólna rozdzielczość obrazu mogłaby być większa (głownie ogniskowa 400 mm)
  • w niektórych sytuacjach zauważalne winieta i zniekształcenia obrazu (ogniskowa 400 mm)
  • słaba praca w warunkach kontrastowego oświetlenia
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

81%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły