Stabilizacja obrazu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Zaawansowany układ optyczny wspomagany systemem stabilizacji, szybki autofokus oraz kompaktowy, jak na tę klasę sprzętu, i uszczelniony tubus - to główne cechy obiektywu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Zobaczcie co oferuje najnowszy model Sigmy z rodziny Contemporary.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja obrazu

Przy tak dużym zakresie ogniskowych kluczową funkcją obiektywu wydaje się skuteczny system stabilizacji - w szczególności podczas fotografowania z ręki. Na szczęście układ optyczny nowej Sigmy został wyposażony w system Optical Stabilizer (OS), który ma optymalnie niwelować niepożądane ruchy aparatu i obiektywu.

W praktyce - przy włączonej stabilizacji - na ogniskowej 100 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Jednak nawet na 1/15 sekundy wydajność stabilizacji wyniosła 60%, co jest bardzo dobrym wynikiem - zważywszy na długość ogniskowej.

Poniżej prezentujemy wykres, który przedstawia odsetek ostrych zdjęć dla danego czasu naświetlania przy włączonej i wyłączonej stabilizacji obrazu. W przedziale, w którym działa system, skuteczność stabilizacji wynosi około 3 EV.

Stabilizacja w praktyce

stabilizacja on/off - ogniskowa 100 mm, czas naświetlania 1/30 sekundy

1/30s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 100 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ten obiektyw to dla średniego formatu przepustka do świata dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, jak Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR i GFX 100S II radzą sobie w praktyce.
36
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
27
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
39
Powiązane artykuły