Dystrosja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Zaawansowany układ optyczny wspomagany systemem stabilizacji, szybki autofokus oraz kompaktowy, jak na tę klasę sprzętu, i uszczelniony tubus - to główne cechy obiektywu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM. Zobaczcie co oferuje najnowszy model Sigmy z rodziny Contemporary.

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystrosja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

Nowy superzoom Sigmy ma dobrze korygowaną dystorsję, ale do ideału trochę brakuje. W efekcie minimalnie lepszymi wynikami mogą pochwalić się systemowi konkurenci. W przypadku modelu 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM zaobserwujemy typową „poduszkę“ Najmniejsze zniekształcenia obrazu wystąpią na 100 mm (0.32%). Wraz ze zmianą ogniskowej wzrośnie też dystorsja - 0.56% na 200 mm i 0.58% na 400 mm. Niemniej jednak wciąż nie są to duże wartości, dlatego też nie powinniśmy niepokoić się zniekształceniami obrazu - choć te mogą już być zauważalne, gdy w kadrze znajdzie się dużo pionowych i poziomych linii.

Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla trzech ogniskowych oraz zdjęcia przykładowe ukazujące tę wadę układu optycznego.

Dystorsja w praktyce - 100 mm

Dystorsja w praktyce - 200 mm

Dystorsja w praktyce - 400 mm

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD do Nikon Z - zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD do Nikon Z - zdjęcia przykładowe [RAW]
Do sprzedaży wchodzi właśnie Tamron 70-300 mm f/4.5-6.3 Di III RXD z mocowaniem Nikon Z. Ten teleobiektyw stanowi jednocześnie zapowiedź rozszerzenia oferty japońskiego producenta o nowe...
22
Tamron 20-40 mm f/2.8 Di III VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 20-40 mm f/2.8 Di III VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowy zoom Tamrona wskrzesza ideę pełnoklatkowego, jasnego obiektywu 20-40 mm, który w obecnych czasach może okazać się jeszcze bardziej uniwersalną konstrukcją niż kiedyś. Sprawdzamy, co Tamron...
35
Tamron 50-400 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia testowe (RAW)
Tamron 50-400 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia testowe (RAW)
Najnowszy superzoom z mocowaniem Sony FE to przedłużony klasyk 100-400 mm. Obiektyw ma być kompaktową i uniwersalną propozycją dla wymagających amatorów. Pierwszy w Polsce egzemplarz zabraliśmy...
84
Powiązane artykuły