Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Mitakon
Nasza ocena:

78%

Wyższa rozdzielczość oraz lepsze korygowanie wad układu optycznego to najważniejsze usprawnienia Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 II - drugiej generacji ultrajasnego obiektywu przeznaczonego do bezlusterkowców z matrycą APS-C.

0

Autor: Michał Chrzanowski

26 Sierpień 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Bez wątpienia druga generacja Mitakona Speedmaster 35 mm f/0.95 to konstrukcja kierowana do świadomego i zaawansowanego fotografa. Brak autofokusa nie wybacza błędów, jednak dzięki funkcji focus peaking (dostępna w bezlusterkowcach) możemy szybko przyzwyczaić się do manualnego ostrzenia, który z czasem nawet będzie sprawiał przyjemność.

Nie możemy narzekać na wykonanie obiektywu. Metalowy tubus jest odpowiednio wyważony przez co dobrze leży w dłoni. Jedyne zastrzeżenia możemy mieć do pierścienia przysłony. Ten powinien być nieco wyraźniej zaakcentowany oraz praca w trybie fotografowania powinna przebiegać skokowo a nie płynnie. Również na bagnecie mogłyby się znaleźć styki, dzięki którym aparat otrzymywałby informacje o przysłonie i ogniskowej. Poza tymi wyjątkami to nie tylko świetnie, leczy także ładnie zaprojektowana konstrukcja, która może się podobać.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
 

W kwestii układu optycznego producent nie ustrzegł się potknięć. Za największe wady musimy uznać dużą aberrację chromatyczną oraz tragiczną pracę w warunkach kontrastowego oświetlenia. Również korygowanie zniekształceń obrazu mogłoby być lepsze. Pochwalić natomiast trzeba małą winietę na maksymalnym otworze przysłony. Jeżeli chodzi o rozdzielczość to nie mamy powodów do zmartwień. Ta w centrum kadru wypada dobrze, z kolej na brzegach otrzymamy akceptowalne wyniki dopiero po znacznym przymknięciu przysłony.

Podsumowując, Mitakon Speedmaster 35 mm f/0.95 II to bardzo ciekawa konstrukcja, która zapewnia imponująco duży otwór przysłony, zapewniający wyjątkowa plastykę obrazu. Niemniej jednak, na pytanie czy warto na nią wydać ponad 3 tys. zł musicie sobie odpowiedzieć sami.

Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania

+ elegancki wygląd

+ bezstopniowy i bezdźwięczny pierścień przysłony ułatwiający prace podczas filmowania

+ dobra rozdzielczość obraz w centrum kadru w całym zakresie przysłon

+ bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć 

+ plastyczne rozmycie obrazu

+ bardzo dobrze korygowana winieta

 

- brak styków umożliwiających przesył danych do aparatu o wartości przysłony i ogniskowej 

- brak skokowego wybierania przysłony

- brak osłony przeciwsłonecznej w zestawie handlowym 

- słaba rozdzielczość obrazu na brzegach kadru (szerzej otwarta przysłona)

- duża aberracja chromatyczna występująca w całym zakresie przysłon 

- zauważalna dystorsja

- duże bliki podczas pracy w kontrastowych warunkach oświetleniowych 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Samyang AF 35 mm f/1.8 FE - zdjęcia przykładowe
Samyang AF 35 mm f/1.8 FE - zdjęcia przykładowe
Najnowsza 35-tka Samyanga proponuje alternatywę dla natywnego obiektywu Sony w dużo niższej cenie. Czy przypłacimy to jakością obrazu? Zobaczcie zdjęcia...
14
3
Irix 45 mm f/1.4 - test obiektywu
Irix 45 mm f/1.4 - test obiektywu
Reprezentujący średnią półkę cenową, manualny Irix 45 mm f/1.4 obiecuje wykonanie i rezultaty godne obiektywu wyższej klasy. Sprawdziliśmy jak ta egzotyczna ogniskowa sprawdza się w praktyce.
13
0
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Jakich efektów możemy spodziewać się po profesjonalnym obiektywie standardowym z serii Lumix S? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane szkłem Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.
10
12
Powiązane artykuły