Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0 - superjasne i supertanie trio obiektywów filmowych

Autor: Maciej Luśtyk

18 Sierpień 2023
Artykuł na: 4-5 minut

Mitakon prezentuje zestaw trzech obiektywów filmowych (20 mm T1.0, 35 mm T1.0 i 50 mm T1.0) do aparatów i kamer APS-C, który może pochwalić się rekordową jasnością przy jednocześnie bardzo przystępnej cenie.

W ostatnich latach widzimy postępującą demokratyzację segmentu obiektywów filmowych. Konstrukcje, które niegdyś zarezerwowane były wyłącznie dla profesjonalistów, pracujących przy dużych produkcjach dziś dostępne są nawet dla hobbystów. Rzadko kiedy jednak zdarza się, by szkła o takiej specyfikacji były oferowane tak tanio.

Poprzeczkę w tym temacie podniosło niedawno wysoko Sirui z serią obiektywów NightWalker. Teraz swoje 3 grosze dorzuca Mitakon z filmową serią szkieł Speedmaster. Obiektywy są co prawda nieco droższe od oferty Sirui, ale za to oferują większą jasność, stając się jednymi z najjaśniejszych o ile nie najjaśniejszymi obiektywami kinematograficznymi na rynku.

Obiektywy filmowe Mitakon Speedmaster T1.0 - jasne, tanie i ze wszystkim, czego wymagamy od szkieł kinematograficznych 

Trio nowych manualnych obiektywów to modele Mitakon SpeedMaster 20 mm T1.0, Mitakon SpeedMaster 35 mm T1.0 i Mitakon SpeedMaster 50 mm T1.0, które będąc przeznaczone do aparatów i kamer APS-C zaoferują nam ekwiwalenty ogniskowych 30 mm, 50 mm i 75 mm. Wszystkie 3 obiektywy oferują podobne systemy optyczne (11 lub 13 soczewek w 8 grupach i 9-listkowe przysłony), a także, jak przystało na szkła filmowe, mogą pochwalić się zunifikowanymi rozmiarami 88 x 93 mm.

Obiektywy różnią się nieco wagą (640-820 g) przez co nie będą być może idealnie wygodne w przypadku pracy ze stabilizatorami, ale za to oferują jednolite rozmieszczenie pierścieni i takie same kąty ich obrotu (270° dla pierścienia ostrości i 60° dla pierścienia przysłony). Do tego identyczny rozmiar filtra 77 mm.

Jeśli chodzi o plastykę, światło siłą T1, zapewni nam efekty zbliżone do przysłony f/1.7 w aparacie pełnoklatkowym, przy jednocześnie dużo większej jasności, która ułatwi utrzymywanie niskich czułości podczas pracy w słabym świetle. Nowe szkła charakteryzują się w pełni metalową obudową i według producenta zaoferują miękkie „jedwabne” rozmycie nieostrości oraz dobrze minimalizowany breathing.

Cena i dostępność

Największa zaletą nowych obiektywów Mitakona jest z pewnością ich cena. Obiektywy trafiły na rynek w cenie 499 dolarów (około 2050 zł) zza sztukę. Jeśli jednak zdecydujemy się zakupić od razu cały set, cena zestawu wyniesie 1300 dolarów (ok. 5350 zł).

Obiektywy dostępne są w wariantach z mocowaniami: Sony E, Nikon Z, Canon RF i Fujifilm X.

Więcej informacji znajdziecie na stronie zyoptics.net.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Wiosenne ceny Samyang - obiektywy do Sony E i Fujifilm X z dużymi rabatami
Wiosenne ceny Samyang - obiektywy do Sony E i Fujifilm X z dużymi rabatami
Samyang wystartował z wiosennymi rabatami na obiektywy z mocowaniami Sony E i Fujifilm X. Do 30 czerwca 9 modeli z oferty producenta kupicie sporo taniej.
5
Panasonic prezentuje obiektyw Lumix S 26 mm f/8 i zapowiada 18-40 mm
Panasonic prezentuje obiektyw Lumix S 26 mm f/8 i zapowiada 18-40 mm
System L-mount wzbogaci się o nowy poręczny obiektyw. To lekki i cienki “naleśnik” S 26 mm f/8 bez autofokusa, który ma spełniać rolę dekielka do aparatu. Jest też zapowiedź nowego zooma.
1
Irix Cine Entry Set taniej o 15% do końca maja
Irix Cine Entry Set taniej o 15% do końca maja
Zestaw Irix Cine Entry Set to zestaw 3 jasnych szkieł, idealnie skrojonych na potrzeby filmowca ślubnego! Do 31 maja dostępny z rabatem -15%!
4
Powiązane artykuły