Wydarzenia
Melchior Wańkowicz. Fotoreporter - wystawa nieznanego dorobku reportera literackiego
74%
Tokina pewnie wkroczyła na rynek reporterskich zoomów. Nowym modelem AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX ma przekonać do siebie wymagających profesjonalistów.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla skrajnych ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.
W kwestii dystorsji nowa Tokina nie wypadła rewelacyjnie, choć trzeba zaznaczyć, że jej główni rywale mieli o wiele słabiej korygowaną tę wadę układu optycznego. Na najszerszej ogniskowej 24 mm zaobserwowaliśmy klasyczną beczką na poziomie 0.84%. Taki wynik może oznaczać, że w praktyce zniekształcenia obrazu mogą być widoczne - zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Jednak jest to typowe zachowanie dla szerokiego kąta. Z kolei po wybraniu ogniskowej 70 mm zmieniła się charakterystyka dystorsji – odnotowaliśmy typową poduszkę, której wartość wyniosła -54%. Nie jest to sporo i w praktyce zniekształcenia obrazu nie powinny negatywnie wpływać na ostateczny wygląd zdjęć. Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla skrajnych ogniskowych.
Dystorsja w praktyce – 24 mm
Dystorsja w praktyce – 70 mm