Tokina Vista-P - niedoskonały look za 30 tys. złotych

Autor: Maciej Luśtyk

8 Grudzień 2023
Artykuł na: 2-3 minuty

Optyka filmowa jest zbyt doskonała? Nowa seria Tokina Vista-P oferuje układy optyczne przeprojektowane specjalnie tak, by dodać nagraniom nagraniom nieco charakteru.

Obiektywy kinematograficzne znane są ze swoich dopracowanych układów optycznych. Na niektóre potrzeby mogą one jednak okazywać się zbyt doskonałe. To stąd wielu twórców filmu sięga po stare analogowe obiektywy czy też zleca „rekalibrację” posiadanej optyki firmom trzecim. Od pewnego czasu na podobne potrzeby odpowiadają także sami producenci, czego przykładem jest chociażby seria stałek Sigma Classic Cine. Teraz do tego grona dołącza także Tokina.

Nowa seria szkieł kinematograficznych z vintage'owym charakterem

Obiektywy Tokina Vista-P pod względem ogólnej specyfikacji prezentują sień identycznie jak modele ze standardowej serii Vista. Różnica zaszła jednak w kalibracji optyki, gdzie większe odstępy pomiędzy poszczególnymi soczewkami generować mają viintage’owy look. W efekcie otrzymamy znacznie zwiększoną aberrację sferyczną owocująca zakręconym bokeh, a także obniżony kontrast. Jednak to wszystko przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości w środku kadru i zerowego breathingu.

Na serię Tokina Vista-P składają się modele 18 mm T1.5, 25 mm T1.5, 35 mm T1.5, 50 mm T1.5 i 85 mm T1.5. Póki co nie wiadomo czy dołączą do nich także pozostałe modele ze standardowej linii Vista.

Cena i dostępność

Obiektywy Vista-P będą dostępne w cenie 7500 dolarów za każdy model, w wariantach z mocowaniami PL, LPL, Sony E, Canon EF i Mikro Cztery Trzecie.

Producent oferuje też usługę „kalibracji” standardowych szkieł z serii Vista w cenie 2000 dolarów za model.

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinacinemausa.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTartisan 500 mm f/6.3 z nowymi mocowaniami - Canon EF, Nikon F, Fujifilm X i… GFX
TTartisan 500 mm f/6.3 z nowymi mocowaniami - Canon EF, Nikon F, Fujifilm X i… GFX
Pierwszy chiński długi teleobiektyw doczekał się nowych wariantów mocowania. Od teraz zakupimy go także w wersjach do lustrzanek Canon i Nikon oraz bezlusterkowców Fujifilm X i...
5
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony E oraz Nikon Z.
3
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
16
Powiązane artykuły