Rozdzielczość 12 mm

Panasonic Lumix G X Vario 12-35 mm f/2.8 ASPH./POWER O.I.S. to uniwersalny jasny zoom do systemu Mikro 4/3. Obiektyw daje bardzo wszechstronny zakres ogniskowych, który po przeliczeniu dla pełnej klatki odpowiada 24-70 mm. Poza tym do dyspozycji mamy jasność f/2.8 co pozwoli na zabawę z niedużą głębią ostrości. Zapraszamy na test.

Autor: Marcin Falana

22 Marzec 2013
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

6. Rozdzielczość 12 mm

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Granica przyzwoitości dla obiektywów Mikro Cztery Trzecie podpiętych do aparatu z 16-megapikselową matrycą wynosi 21 lp/mm według standardów DxO.

Jak widać na poniższych wykresach Panasonic Lumix G X Vario 12-35 mm f/2.8 daje bardzo dobre rezultaty zarówno w centrum jak i na brzegach kadru. Już w formacie RAW nawet na przysłonie f/2.8 obiektyw znacznie przekracza granicę przyzwoitości dzięki czemu możemy z niej korzystać bez obawy o jakość zdjęć. Wysoka jakość utrzymuje się do przysłony f/11-f/16.

wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 12mm, pliki RAW

Tradycyjnie w formacie JPEG oprogramowanie podciąga wyniki generowane przez zestaw aparat plus obiektyw dzięki czemu uzyskujemy jeszcze lepsze rezultaty. Prosto z puszki dostajemy zdjęcia bogate w szczegóły.

wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 12mm, pliki JPEG

Test został podzielony na następujące części:

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
38
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)