Nikon D5 - Jakość zdjęć w praktyce

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
9
Cena / Jakość:
7.5
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8.5
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

88%

Tytan pracy – tak w skrócie można opisać najnowszą flagową lustrzankę Nikona. D5 przeszedł usprawnienia na każdej niemal płaszczyźnie. Otrzymał lepszą matrycę, jeszcze udoskonalono autofokus i ergonomię. Sprawdźmy jak nowe możliwości przekładają się na komfort i wydajność pracy zawodowego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

16 Grudzień 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Podczas fotografowania w terenie użyliśmy standardowych ustawień, bez nakładania żadnych efektów wizualnych w postaci filtrów kolorystycznych, a zdjęcia zapisywaliśmy w formacie JPEG w maksymalnej rozdzielczości obrazu.

Sensor D5 gwarantuje wysoki kontrast, ponadprzeciętna szczegółowość oraz żywe odwzorowanie kolorów, co z pewnością docenią nie tylko zawodowi fotoreporterzy, lecz także fotografowie koncertowi i sportowi. Jak zwykle w przypadku aparatów Nikona otrzymujemy „żywe” zdjęcia bogate w detale. Fotografie są bardzo atrakcyjne dla oka, choć zauważymy na nich pewną tendencję do wpadania w nieco bardziej zielone tony – ale jest to już cecha charakterystyczne aparatów tego producenta.

Nie możemy też narzekać na zakres dynamiczny, choć ten podczas testów laboratoryjnych nie pokazał imponujących osiągów – zwłaszcza na niższych czułościach. Niemniej jednak dynamika wraz ze wzrostem ISO nie spadała drastycznie. Tak naprawdę dla D5 praca w trudnym kontrastowym oświetleniu dla nie stanowi żadnego problemu - szczegóły zauważymy zarówno w jasnych, jak również ciemnych partiach kadru.

Prawdziwy książę ciemności – tak należy nazywać flagowego Nikona. Ten aparat po prostu widzi w ciemnościach. Ale nie to nas najbardziej zaskoczyło. Ilość informacji i detali, jakie zostają zapisane na zdjęciach jest wręcz powalająca. Spadek jakości obrazu jest niewielki i przy wartościach rzędu ISO 12 800 - 25 600 nie zauważymy zmiany charakterystyki barwnej. Nawet fotografowanie na ISO 51 200 zapewni nam sporo szczegółów, dzięki czemu obraz będzie spokojnie nadawał się do użytku.

ISO 3200

ISO 51 200

ISO 12 800

ISO 51 200

ISO 102 400

ISO 102 400
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
53
Fujifilm GFX100S II – pierwsze wrażenia i więcej zdjęć z GF 55 mm f/1.7 R WR
Fujifilm GFX100S II – pierwsze wrażenia i więcej zdjęć z GF 55 mm f/1.7 R WR
Szybkie, średnioformatowe 100 Mp w kompaktowym body? I to w cenie profesjonalnej pełnej klatki? Fujifilm GFX100S II to zdecydowanie najlepszy wybór dla fotografa w aktualnej ofercie...
32
Nikon Z6 III - pierwsze wrażenia
Nikon Z6 III - pierwsze wrażenia
Na polskiej premierze aparatu Nikon Z6 III mogliśmy wstępnie sprawdzić jego nowe możliwości. Przykładowe zdjęcia z nowego korpusu już opublikowaliśmy, teraz kilka wniosków na szybko.
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)