Instax Wide 300 - test

Instax Wide 300 - test
Fotografia natychmiastowa ma wielu fanów. Instax Wide 300 jest najnowszą propozycją firmy Fujifilm i oferuje dwa razy większy format zdjęć niż modele mini. Postanowiliśmy przetestować jak się nim fotografuje.

1. Wstęp


Natychmiastowa fotografia ma swoich zdeklarowanych fanów, jak i wyciągających osób swoje "instaksy" tylko przy specjalnych okazjach, gdy chcą szybko mieć fizyczną odbitkę. Dodatkowo wielu profesjonalnych fotografów wykorzystuje zdjęcia natychmiastowe do swoich projektów artystycznych. Jak ciekawe to może być narzędzie, pokazały chociażby wyniki Rundy Instax w 5-boju fotograficznym fotopolis.pl 2014. Testowany przez nas Instax Wide 300, to oferta dla wszystkich tych grup, ale na pewno ze wskazaniem na wykorzystanie do projektów artystycznych.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Pokazany na targach Photokina 2014 model Wide 300 to w aktualnej ofercie Fujifilm drugi po modelu Instax 210 aparat w "podwójnym" formacie 108x86 mm. (Test modelu 210 możecie przeczytać tutaj). Od razu możemy napisać, że pod względem parametrów oba aparaty są właściwie identyczne - główna różnica to design i ergonomia. Poniżej prezentujemy najważniejsze cechy modelu Wide 300:

Parametry:
  • wkład: Fujifilm Instant Color Film "instax wide"
  • rozmiar filmu: 108 x 86 mm
  • wielkość obrazu: 99 x 62 mm
  • obiektyw: Fujinon dwuelementowy f=95mm, F=14
  • głębia ostrości: 2 tryby - od 0,9m do 3m i od 3m do nieskończoności
  • migawka: elektronicznie sterowana migawka z czasami otwarcia 1/64-1/200 s
  • kontrola ekspozycji: automatyczna (ISO800), kompensacja ekspozycji +/-2/3EV
  • lampa błyskowa: automatyczna (Tryb Auto, Tryb błysku dopełniającego), zakres 0,9-3m
  • zasilanie: cztery baterie LR6/AA 1.5V
  • wymiary: 167,8 x 94,7 x 120,9 mm
  • waga: 612g (bez baterii, paska i filmu i konwertera)

Test został podzielony na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Ergonomia, wykonanie i użytkowanie
  3. Fotografowanie
  4. Podsumowanie

Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm GFX 50R - w podróży po bezdrożach Jordanii
25 Cze 2019
Jordania. Kraj skał i piasku, cały mieniący się w żółciach i czerwieniach. O tym Google Maps powiedziało mi jeszcze przed wyjazdem. Nie wiedziałam natomiast, że jest to kraj głównie górzysty. W tygodniowej podróży towarzyszył mi kompaktowy średni format Fujifilm GFX 50R. Jak sprawdził się w niełatwych warunkach fotografii podróżniczej?
3
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2