Sony A7S - test

Rodzina bezlusterkowców z pełną klatką stale się powiększa. Po Sony A7 i A7R przyszedł czas na test modelu A7S. To konstrukcja bliźniacza w stosunku do wcześniej zaprezentowanych aparatów, oferuje jednak zupełnie inną matrycę o rozdzielczości "zaledwie" 12 megapikseli. Dzięki temu ma świetnie sprawdzać się w nagrywaniu filmów oraz na wysokich czułościach. Czy tak jest w rzeczywistości przekonacie się z lektury naszego pełnego testu.

Autor: Patryk Wiśniewski

22 Sierpień 2014
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Koncern Sony modelem A7S zapełnił kolejną niszę. Po A7R, który oferował bezkompromisową jakość obrazu i A7, który dawał wymagającemu fotografowi praktycznie wszystko czego potrzebował (może z wyjątkiem wytrzymałej baterii) przyszedł czas na propozycję dla fotografów potrzebujących wysokich ISO i filmowców.

Najnowszy bezlusterkowiec z pełną klatką został zbudowany wokół matrycy o rozdzielczości 12 megapikseli, która współpracuje z procesorem obróbki obrazu BIONZ X. Dzięki temu Sony A7S ma oferować rewelacyjne osiągi na wysokich czułościach. Rozszerzony zakres czułości obejmuje ISO 50 - 409 600. Jedynymi aparatami, które mogły pochwalić się, aż takim zakresem były reporterskie lustrzanki.

Warto także wspomnieć o możliwościach filmowych, którymi A7S wyróżnia się na tle swoich braci bliźniaków i potencjalnej konkurencji. Pełnoklatkowy bezlusterkowiec potrafi nagrywać bezpośrednio na kartę materiał w rozdzielczości Full HD 1080p60 z wykorzystaniem formatu XAVC-S, zapewniającego przepływność 50 Mb/s (lub, do wyboru, AVCHD, jak w A7/A7R). Poza tym aparat oferuje tryb APS-C, w którym potrafi nagrywać filmy "slow motion" w rozdzielczości HD 720p, z prędkością 120 kl/s. Warto także wspomnieć o możliwości korzystania z krzywej gamma S-Log2 i opcji nagrywania w rozdzielczości 4K na zewnętrzny dekoder.

Najbliższą konkurencją Sony A7S (oprócz dwójki kuzynów) jest Panasonic Lumix GH4, który może nie oferuje aż tak wyśrubowanych osiągów pod względem czułości, ale góruje nad A7S możliwością zapisu materiałów 4K bezpośrednio na kartę.

Zanim jeszcze zaprosimy Was do lektury naszego testu informujemy, że ergonomicznie aparat niczym się nie różni od swoich poprzedników z związku z tym części testu poświęcone budowie, ergonomii oraz menu znajdziecie w teście A7R, klikając tutaj.

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
18
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – test praktyczny (+RAW)
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – test praktyczny (+RAW)
Druga generacja tego nie-do-końca-klasycznego tele to ważne zmiany, które przybliżają go do segmentu profesjonalnego. A pod niektórymi względami nawet je wyprzedza. Co potrafi i dla kogo jest...
39
OM System OM-1 Mark II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-1 Mark II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Druga generacja OM System OM-1 przynosi nowe funkcje i jeszcze większą wydajność. Sprawdzamy, jak najnowszy flagowy aparat systemu Micro 4/3 spisuje się w praktyce.
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)