Sony A7 - Jakość zdjęć

Sony A7 to jeden z dwóch pełnoklatkowych bezlusterkowców w ofercie japońskiego producenta. Aparat został wyposażony w 24-megapikselową matrycę, hybrydowy autofokus oraz łączność Wi-Fi, a to wszystko zostało zamknięte w niezwykle małym korpusie. Zobaczcie jak A7 sprawdza się w praktyce i jak wypada na tle swojej najbliższej konkurencji.

Autor: Marcin Falana

15 Listopad 2013
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

Szum

Poziom szumu w A7 stoi na dobrym poziomie. Jego ingerencja w obraz do czułości ISO 800 włącznie jest praktycznie niezauważalna. Skok do ISO 1600 sprawia, że w ciemniejszych partiach obrazu zaczynają pojawiać się delikatne przebarwienia. Wraz ze wzrostem czułości zjawisko szumu oczywiście nasila się, ale dopiero ISO 6400 jest wyraźnie zaszumione. Skok o jedną działkę EV powoduje powstawanie silnych przebarwień i utratę szczegółowości obrazu. Ostatniej czułości, czyli ISO 25600 powinniśmy używać tylko w ostateczności

ISO 50
ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

Reprodukcja szczegółów

Pełnoklatkowa, 24-megapikselowa matryca rewelacyjnie radzi sobie z reprodukcją szczegółów. Do ISO 800 nie obserwujemy praktycznie, żadnego spadku szczegółowości obrazu. ISO 1600 nieznacznie od niej odbiega. Wzrost czułości do ISO 3200 sprawia, że zaczynają się pojawiać pierwsze przebarwienia. Obserwujemy także spadek ilości szczegółów, nasycenia oraz kontrastu, mimo to możemy ją traktować jako użyteczną czułość. ISO 6400 różni się od niej wyraźnie, ponieważ wszystkie wady, o których wcześniej pisaliśmy nasilają się. Jest to ostatnia w pełni użyteczna wartość. ISO 12800 i 25600, możemy stosować o ile jesteśmy przekonani, że nie będziemy drukować dużych odbitek lub zdjęcia będziemy konwertować do czerni i bieli. Wraz z obiektywem Carl Zeiss Sonnar T* 35mm f/2,8 Sony A7 tworzy po prostu świetny zestaw jeśli chodzi o jakość obrazu.

ISO 50
ISO 100
ISO 200
ISO 400
ISO 800
ISO 1600
ISO 3200
ISO 6400
ISO 12800
ISO 25600

Reprodukcja kolorów

Reprodukcja kolorów w przypadku Sony A7 stoi na bardzo dobrym poziomie. W świetle dziennym nie możemy mieć najmniejszych zastrzeżeń, wszystkie składowe RGB, jaki i kolory skóry są poprawnie odwzorowane. Flagowy korpus bardzo dobrze poradził sobie także ze światłem żarowym. Przyzwoicie wyglądają zdjęcia wykonane przy świetle jarzeniowym i mieszanym (dzienne i żarowe). Obserwujemy dominantę żółto-pomarańczową, jednak kolory rejestrowane są zbliżone do tych, które obserwuje ludzkie oko.

Podsumowanie

Sony A7 pod względem szumu pozwala na fotografowanie do czułości ISO 6400, która jest graniczną pod względem degradacji obrazu. Najlepsze osiągi utrzymujemy do ISO 1600. Jeżeli chodzi o reprodukcję szczegółów, to trudno mieć zastrzeżenia do 24-megapikselowej matrycy. Podobnie jest z szumem, który umożliwia nam fotografowanie do czułości ISO 6400. Nie mamy też zastrzeżeń do reprodukcji kolorów, które prezentują się naturalnie. J

+ niskie szumu do ISO 6400

+ reprodukcja szczegółów do ISO 12800

+ reprodukcja kolorów

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Druga generacja vlogerskiego korpusu APS-C ma być wreszcie idealnym rozwiązaniem dla początkujących, ale ambitnych twórców internetowej rozrywki. Sony ZV-E10 II to jednak także prawie...
13
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
53
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)