Sony A7 - Osiągi matrycy

Sony A7 to jeden z dwóch pełnoklatkowych bezlusterkowców w ofercie japońskiego producenta. Aparat został wyposażony w 24-megapikselową matrycę, hybrydowy autofokus oraz łączność Wi-Fi, a to wszystko zostało zamknięte w niezwykle małym korpusie. Zobaczcie jak A7 sprawdza się w praktyce i jak wypada na tle swojej najbliższej konkurencji.

Autor: Marcin Falana

15 Listopad 2013
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

W porozumieniu z DxOMark.com publikujemy dane dotyczące osiągów matrycy testowanego aparatu. Oprogramowanie stosowane przez DxO pozwala na rzetelną ocenę pracy sensora.

DxOMark skupia się na testowaniu matryc. Należy pamiętać, że prezentowane niżej wyniki nie mówią zbyt wiele o aparacie jako kompletnej całości - jego ergonomii, funkcjach czy choćby systemie przetwarzana obrazu (którego efektem jest zazwyczaj plik JPEG). Na ten rozdział testu powinny zwrócić przede wszystkim osoby często korzystające z plików RAW.

Warto także wziąć pod uwagę, że wyniki, które otrzymujemy w naszym studio mogą się nieznacznie różnić od tych publikowanych na stronach DxO. Pomimo, że procedura i sprzęt są takie same poszczególne egzemplarze mogą się od siebie nieznacznie różnić. Wpływ na delikatne wahania w granicach błędu statystycznego przyjętego zgodnie ze standardami DxO może mieć także optyka, z którą był wykonywany test.

Stosunek sygnału do szumu

Stosunek szumu do sygnału określa czystość wychodzącego sygnału i możliwości matrycy do jego reprodukcji. Na skali logarytmicznej jest wyrażony w decybelach.

Zakres dynamiczny

Zakres dynamiczny matrycy to stosunek między najjaśniejszym i najciemniejszym obszarem jaki może zarejestrować sensor. Stosunek ten jest wyrażony w

Ev lub przysłonach f-stop.

BLD|Zakres tonalny]

Zakres tonalny to faktyczna liczba odróżnialnych stopni szarości jakie jest w stanie zarejestrować matryca.

Podsumowanie

Sony A7 została wyposażona w sensor CMOS o rozdzielczości 24-megapikseli. Osiągi bezlusterkowca japońskiego producenta nie odbiegają wartościami od innych aparatów pełno klatkowych na rynku. Otrzymujemy świetną matrycę w niewielkim opakowaniu. Bardzo dobry zakres dynamiczny, zakres tonalny oraz dobry stosunek sygnału zasługują na pochwałę. Na tle swojego brata bliźniaka A7 wypada słabiej, ale to nas nie dziwi, w końcu jedyną bezpośrednią konkurencją matrycy z A7R jest ta znana z Nikona D800.

+ niskie poziom szumów

+ duża dynamika

+ szeroki zakres tonalny

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
18
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – test praktyczny (+RAW)
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – test praktyczny (+RAW)
Druga generacja tego nie-do-końca-klasycznego tele to ważne zmiany, które przybliżają go do segmentu profesjonalnego. A pod niektórymi względami nawet je wyprzedza. Co potrafi i dla kogo jest...
39
OM System OM-1 Mark II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-1 Mark II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Druga generacja OM System OM-1 przynosi nowe funkcje i jeszcze większą wydajność. Sprawdzamy, jak najnowszy flagowy aparat systemu Micro 4/3 spisuje się w praktyce.
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (10)