Warsztaty: fotografia wielkoformatowa - architektura i portret

Autor: Marcin Grabowiecki

30 Marzec 2012
Artykuł na: 4-5 minut
W dniach 14-15 kwietnia na terenie zakładów VIS na warszawskiej Woli odbędą się warsztaty fotografii wielkoformatowej, które poprowadzą Andrzej Georgiew i Juliusz Sokołowski. Nie będzie to typowy plener fotograficzny, ani kurs. Organizatorom zależy na tym, żeby każdy mógł intensywnie pracować korzystając ze sprzętu i materiałów przez nich przygotowanych. Chcą zaprezentować fotografię ponadczasową, sprowokować uczestników do skupienia i zainspirować tradycyjnymi technikami fotograficznymi. Zapisy trwają do 6 kwietnia!
fot. Andrzej Georgiew

Podczas dwóch dni warsztatów "Fotografia wielkoformatowa - architektura i portret" będzie okazja do pracy w studio, plenerze i ciemni. Na warsztaty złożą się:

  1. Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne mające zapoznać uczestników z techniką wielkoformatową wykorzystywaną w fotografii architektury, pejzażu i przedmiotu.
  2. Wielkoformatowa fotografia portretowa. Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem aparatu wielkoformatowego, materiałów Polaroida i negatywów 4x5 cala. Będziemy fotografować w plenerze i w studio korzystając głównie z dziennego światła. Prowadzi Andrzej Georgiew.
  3. Wielkoformatowa fotografia architektury. Technika analogowa i cyfrowa. Warsztat w plenerze industrialnym poprowadzi Juliusz Sokołowski. Uczestnicy zapoznają się z pracą w technice analogowej i cyfrowej z wykorzystaniem przystawki.
  4. Przegląd portfolio. Przegląd prac uczestników pleneru, indywidualne konsultacje i wspólna dyskusja.
fot. Juliusz Sokołowski

Andrzej Georgiew, stary fotograf fotografujący starymi aparatami na starych materiałach. Autor portretów aktorów, pisarzy, muzyków, celebrytów oraz ludzi biznesu. Zdystansowany do technologicznych nowości. Pasjonat archaicznych miechowych kamer, wiekowych obiektywów i srebrowej fotografii. Jego prace publikują wydawnictwa książkowe, prasowe i fonograficzne. Stały współpracownik Teatru Narodowego w Warszawie.

Juliusz Sokołowski, fotograf, wydawca, kurator, nauczyciel, z wykształcenia filolog. Założyciel koalicji Latarnik, komisarz Festiwalu Fotografii Czarno-Białej w Zakopane-Warszawa w 2002, od 1996 roku prowadzi autorski warsztat fotograficzny w Instytucie Kultury Polskiej UW. Od lat jest współpracownikiem pism o designie i architekturze (A10, Mark, Dobre Wnętrze, Elle Decoration) oraz miesięcznika "Architektura-Murator". Autor koncepcji i zdjęć do wielu książek, m. in. katalogu "Powiększenie. Fotografia w czasach zgiełku" (wyd. portal internetowy Latarnik, 2002) oraz albumów "Adres" (wyd. Latarnik I Dembud, 2004) i "Antoni Rząsa. Prace" (wraz z Magdaleną Ciszewską-Rząsą; wyd. Fundacja im. Antoniego Rząsy, portal internetowy Latarnik, 2004), "JEMS Architektura" (wyd. JEMS Architekci, 2011).

Koszt warsztatów: 500 zł

Uwaga! Liczba miejsc ograniczona! Zgłoszenia do 6 kwietnia!

Zapisy: kontakt@flatten.pl

W cenę wliczone są materiały wielkoformatowe, chemia itp. do dyspozycji uczestnika. Na miejscu uczestnicy korzystać będą z negatywowej ciemni fotograficznej. Nie trzeba posiadać własnego sprzętu. Spotkanie odbędzie się w Daylight Studio na terenie zakładów VIS.

Warsztaty: fotografia wielkoformatowa - architektura i portret
Prowadzący: Andrzej Georgiew i Juliusz Sokołowski
Termin: 14-15.04.2012, w godz. 10:00-18:00

Daylight Studio, zakłady VIS w Warszawie

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak dobrać kabel HDMI do filmowania i streamingu?
Jak wybrać kabel HDMI, żeby nie mieć problemów na planie i uzyskać optymalną jakość? W tym poradniku przyglądamy się odpowiednim kablom do filmowania na przykładzie oferty marki...
17
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Jak zrobić oryginalne zdjęcie na walentynki? Zapytaliśmy ChatGPT
Nadal myślisz, że najlepszym pomysłem na walentynkowe zdjęcie jest serce narysowane na zaparowanej szybie? Zobaczcie, co na ten temat ma do powiedzenia sztuczna inteligencja.
4
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Oświetlenie filmowe w fotografii portretowej - GlareOne LED 300 BiColor D w praktyce
Filmowo-fotograficzny świat nie mógłby istnieć bez światła. W tym artykule fotograf Piotr Werner na przykładzie lamp GlareOne 300 BiColor D pokazuje trzy filmowe ustawienia...
16
Powiązane artykuły