Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD - test obiektywu

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
9
Optyka:
7.5
Budowa:
9
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Najnowszy Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD to jeden z najciekawszych, ale i najdroższych zoomów producenta, a także obiektyw, dla którego na próżno szukać konkurencji. Sprawdzamy, czy to konstrukcja, którą Tamron ma szansę wejść w segment typowo profesjonalny.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Styczeń 2022
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Odkąd Tamron wziął się za produkcję optyki do bezlusterkowców Sony, przeżywa drugą młodość, a przystępnie wycenione, produkowane przez niego jasne zoomy stały się jednymi z najchętniej kupowanych obiektywów w systemie. I trudno się temu dziwić. To obiektywy naprawdę przyzwoite optycznie, wystarczająco szybkie, a przy tym kompaktowe i co najważniejsze niedrogie.

W tym segmencie Tamron wydaje się mieć świetnie opracowaną receptę na rynkowy sukces, który powiela niemal z każdą kolejną premierą. Tym razem jednak mamy do czynienia z obiektywem reprezentującym zupełnie inną półkę cenową i klasę wagową, a także przypuszczalnie kierowanym do nieco bardziej zaawansowanego odbiorcy.

Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD ma być spełnieniem marzenia o jasnym uniwersalnym zoomie, który  byłby w stanie zastąpić zestaw stałek i dostarczać przyjemnej dla oka plastyki od szerokiego kąta aż do ogniskowych tele. W teorii mógłby więc okazać się świetnym wyborem dla reportażystów, podróżników czy fotografów ślubnych, ale powinien cieszyć się także dużym zainteresowaniem filmujących. To w końcu obiektyw pokrywający najważniejsze filmowe ogniskowe, który przy okazji obiecuje kierowane do filmowców udogodnienia, jak opcja przełączenia pierścienia sterującego na płynną kontrolę przysłony czy zminimalizowany breathing.

W kolejnych rozdziała sprawdzamy czy to rzeczywiście konstrukcja, która może zaspokoić potrzeby zawodowców, ale przede wszystkim czy jest to obiektyw rzeczywiście praktyczny w użyciu. Z jednej strony jest to szkło nie mające obecnie żadnej bezpośredniej konkurencji w systemach pełnoklatkowych. Z drugiej, przy cenie rzędu 8500 zł wiele osób zastanowi się czy nie lepszym wyborem do jego konkretnych potrzeb będzie zakup któregoś ze standardowych reporterskich zoomów, tj. modeli 24-700 mm lub 70-200 mm, na których terytoria nowy obiektyw wkracza, ale ich w całości nie pokrywa.

Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD - specyfikacja:

Nazwa Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD
Producent Tamron
Typ zmiennoogniskowy
Mocowanie Nikon Z
Sony E
Ogniskowa 35-150 mm
Maksymalna jasność 2
Maksymalna wartość przysłony 22
Liczba listków przysłony 9
Pierścień przysłony nie
Tryb bezstopniowy przysłony tak
Układ optyczny 21 soczewek / 15 grup (3 soczewki asferyczne, 3 soczewki LD)
Wewnętrzne ogniskowanie tak
Pole widzenia 63°26'- 16°25'
Maksymalne powiększenie 1:5.7 (35 mm) / 1:5.9 (150 mm)
Minimalna odległość ogniskowania 33 cm - 85 cm
Tryb makro nie
Średnica filtra 82 mm
Mocowanie filtra żelowego nie
Autofokus tak
Manualne doostrzanie tak
Mechanizm autofokusa Silnik liniowy VXD
Stabilizacja nie
Obudowa metal
tworzywo sztuczne
Skala odległości nie
Przycisk funkcyjny tak
Uszczelnienia tak
Mocowanie statywowe nie
Osłona przeciwsłoneczna tak
Wymiary 158 x 89,2 mm
Waga 1,165 g
Akcesoria dwa dekielki
pokrowiec ochronny
osłona przeciwsłoneczna
Cena w dniu premiery 8590 zł
Uwagi Możliwość personalizacji obiektywu i przypisania różnych funkcji do pierścienia ostrości (m.in. opcję płynnej kontroli przysłony)
 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)