Sony FE 35 mm f/1.8 - test obiektywu

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Choć trudno w to uwierzyć, do tej pory w ofercie pełnoklatkowych obiektywów Sony brakowało jasnej, przystępnie wycenionej 35-tki, czyli obiektywu pierwszego wyboru dla wszelkiej maści reportażystów i fotografów ulicznych. Zmieniło się nareszcie w lipcu, gdy producent oficjalnie zaprezentował światu model Sony FE 35 mm f/1.8, reprezentujący linię podstawowych „budżetowych” stałek.

Jednak mimo tego, że szkło nie reprezentuje linii G czy GM i tak oferować ma w pełni satysfakcjonujące rezultaty jeśli chodzi o rozdzielczość, reprodukcję kolorów i ogólny charakter obrazu, pozostając kompaktowe i oferując uszczelnienia.

„Dzięki innowacyjnej konstrukcji optycznej ten obiektyw o dużej przysłonie waży zaledwie 280 g, ma średnicę 65,6 mm i długość 73 mm. Komfort użytkowania i niewielkie wymiar połączone z doskonałą jakością obrazu, to świetny wybór do fotografowania i filmowania.” - pisze o obiektywie producent.

Czy można chcieć więcej? Biorąc pod uwagę, że obiektyw jest stosunkowo atrakcyjnie wyceniony (2999 zł), a obecnie na rynku trudno o sensowną alternatywę, dla wielu wybór nie będzie trudny. Mimo wszystko w niemal dokładnie tej samej cenie (3199 zł) możemy nabyć zaprezentowany w 2012 roku obiektyw Sigma Art 35 mm f/1.4 DG HSM w wersji z mocowaniem Sony E, który przez lata doczekał się rzeszy fanów. Musimy więc wybierać między jaśniejszym szkłem i starszą technologią, a nową, ale jednak ciemniejszą konstrukcją.

Na co się zdecydować? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć na kolejnych stronach testu.

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)