Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

88%

Obiektywy z serii Art już od 5 lat rozpieszczają fotografów, a najnowsza Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART może okazać się prawdziwym klejnotem w koronie całej linii. Sprawdzamy, czy tak będzie w istocie.

Autor: Michał Chrzanowski

3 Czerwiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Testowanie obiektywów z linii Art powoli staje się nudne i przewidywalne. Każdy z modeli to wyjątkowo zaawansowana i świetnie wykonana konstrukcja. Nie inaczej jest w przypadku najnowszego dziecka Sigmy.

Stwierdzenie, że model 135 mm f/1.8 DG HSM ART zrobił na nas świetne wrażenie byłoby dużym niedopowiedzeniem. Jest fo fenomenalne szkło zarówno pod względem konstrukcji, jak i optyki. Metalowy i w pełni uszczelniony tubus bez problemu sprawdzi się w nawet najtrudniejszym boju. Do tego dochodzi błyskawiczny - jak na konstrukcję portretową - autofokus, który pewnie trafia w punkt, również w sytuacjach ograniczonego oświetlenia. 

Jednak nasze serce skradła optyka, która jest niemalże perfekcyjna. Sigma jest tak ostra jak papryczka Jalapeno - rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru jest imponująca. Obiektyw także po profesorsku radzi sobie z wszelkimi wadami układu optycznego - choć mogliśmy oczekiwać nieco lepszej korekty winietowania na maksymalnym otworze przysłony f/1.8. Martwić może także zauważalny spadek kontrastu w momencie fotografowania w mocnym słońcu. Miłym dodatkiem byłaby także stabilizacja – niestety podczas fotografowania będziemy musieli radzić sobie bez niej.

Jednak tak naprawdę są to jedynie drobne niedociągnięcia, które szybko bledną przy licznych zaletach. Nowa Sigma to wyjątkowa konstrukcja - nie tylko w serii Art, lecz także w całym segmencie portretowych szkieł!

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • elegancki i wygląd
  • cichy, precyzyjny i szybki autofokus
  • świetna rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon
  • ponadprzeciętna plastyka zdjęć
  • fantastycznie skorygowana dystorsja obrazu
  • mała aberracja chromatyczna
  • bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć
  • współpraca ze stacją dokującą USB DOCK

Minusy

  • zauważalna winieta na f/1.8
  • spadek kontrastu podczas fotografowania w warunkach mocnego oświetlenia
  • brak stabilizacji obrazu
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8.5
Ocena ogólna

88%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły