Podsumowanie
84%
Poprawiony układ optyczny oraz zupełnie nowa jakość obrazu i jeszcze lepszy autofokus - to najważniejsze cechy profesjonalnego Canona EF 16-35 mm f/2.8 L III USM. Zobaczcie czy długo wyczekiwana trzecia odsłona szerokokątnego zooma przekona do siebie zawodowców?
Podsumowanie
Canonowi po raz kolejny udało się zaprojektować i wykonać obiektyw, który z powodzeniem jest w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających zawodowców, oferując im bardzo dobrą jakość obrazu, uniwersalność i niezawodność podczas pracy.
Nowy EF 16-35 mm f/2.8 L III USM to pancerna konstrukcja, która została dodatkowo uszczelniona. Zyskujemy więc pewność, że obiektyw nas nie zawiedzie - również w ekstremalnych warunkach pogodowych. W parze z wykonaniem idzie także odświeżony design i nieco większe gabaryty, co akurat nie każdemu się spodoba - choć do wymiarów i wagi konkurencyjnego Tamrona SP 15-30 mm f/2.8 jeszcze sporo brakuje. Pochwalić musimy także celny i cichy autofokus, który precyzyjnie i szybko ustawia ostrość. Dopełnieniem tego wszystkiego jest bardzo dobra jakość obrazu - kontrast, wyrazistość, nasycenie barw oraz ogólna plastyka zdjęć.
Jednak największe brawa należą się za rozdzielczość obrazu, która jest wyrównana i wyraźnie przekracza akceptowalną granicę nie tylko w centrum kadru, lecz także na jego brzegach. Co najważniejsze, taki stan utrzymuje się na wszystkich przysłonach w całym zakresie ogniskowych! Do tego dochodzi odpowiednio korygowana aberracja i świetna praca w warunkach kontrastowego oświetlenia. Niestety cieniem na końcową ocenę kładą się spora winieta i dystorsja, które są wyraźnie zauważalne na zdjęciach. Dla wielu barierą może okazać się także cena, która zbliża się do granicy 11 tys. zł.
Plusy
- solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionej konstrukcji
- cichy i szybki autofokus
- dobra rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru w całym zakresie przysłon i ogniskowych
- dobra kontrastowość, wyrazistość, kolorystyka i plastyka zdjęć
- odpowiednio korygowana aberracja
- bardzo dobra praca w warunkach kontrastowego oświetlenia
Minusy
- zauważalna dystorsja
- wyraźna winieta na przysłonie f/2.8
- wysoka cena
84%