Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
6
Budowa:
5.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

65%

Obiektyw EF 50 mm f/1,8 STM to następca popularnej pięćdziesiątki ze światłem f/1,8 firmy Canon. Nowa stałka to usprawniona konstrukcja, która została wyposażona w cichy silnik autofokusa, metalowy bagnet oraz soczewki pokryte specjalną powłoką antyrefleksyjną. Zobaczmy zatem, jak Canon EF 50 mm f/1,8 STM sprawdza się w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

16 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Canon EF 50 mm f/1,8 STM posiada usprawniony system autofokusa w techologii STM, umożliwiający płynną regulację ostrości. Wraz z aparatem Canon EOS 5D Mark III obiektyw tworzy udany duet w kontekście ustawiania ostrości. Przeostrzanie przez cały zakres trwa 0,3 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Równie dobrze wygląda sytuacja w czasie ustawiania ostrości w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Pochwalić także trzeba wspomnianą regulację ostrości opartą na technologii STM. Dzięki niej ustawianie ostrości jest szybkie i precyzyjne, ale nie bezgłośne, jak twierdzi producent. W momencie przeostrzania przez cały zakres, obiektyw wydaje słyszalny i charakterystyczny dźwięk autofokusa, jednak nie jest on na tyle irytujący, aby zakłócić naszą pracę. Po czasie przyzwyczaimy się do niego i nie będziemy zwracać uwagi na delikatne brzęczenie obiektywu. Pochwalić należy także minimalną odległość ostrzenia, która wynosi 35 cm. Dzięki temu będziemy w stanie podejść bliżej fotografowanych obiektów, a dzięki przysłonie f/1,8 jeszcze bardziej odseparować główny obiekt zdjęcia od tła, przy wykorzystaniu małej głębi ostrości.

Jak już pisaliśmy we wcześniejszym rozdziale, obiektyw umożliwia ręczne ostrzenie poprzez wykorzystanie pierścienia ostrości dostępnego na obudowie. Niestety pierścień jest mało wygodny w użyciu, dlatego też prawdopodobnie z manualnego ostrzenia będziemy korzystać jedynie w ostateczności.


Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)