Wizyta w fabryce Samsunga

Autor: Michał Sułkiewicz

14 Luty 2009
Artykuł na: 17-22 minuty
Na początku lutego przedstawiciele najważniejszych polskich mediów fotograficznych zostali zaproszeni do zwiedzenia fabryki Samsunga w Chinach w mieście Tianjin. Mieliśmy okazję przyjrzeć się jak powstają najpopularniejsze modele aparatów cyfrowych koreańskiej firmy. Zapraszamy do relacji z tej wizyty.

Samsung i fotografia

Na początek należy napisać kilka słów o Samsungu w kontekście fotografii. Nie będzie zaskoczeniem, że w porównaniu z europejskimi czy japońskimi konkurentami historia produkcji aparatów fotograficznych przez Samsunga jest znacznie krótsza i zaczyna się w 1979 roku. Natomiast pierwszy własny aparat cyfrowy Samsung skonstruował dopiero w 1997 roku. Jednak firma jest bardzo ambitna. Po sukcesie jaki odniosła na przykład na rynku telewizorów czy telefonów komórkowych zdeterminowana jest odnieść sukces również w segmencie fotografii cyfrowej. Przedstawiciele Samsunga mówili nam to dosyć wprost. Ten niezwykle ambitny plan zakłada zajęcie pierwszego miejsca na rynku globalnym do 2012 roku. Przypomnijmy, że w 2008 roku według większości badań Samsung zajął pod względem sprzedaży czwarte miejsce na świecie, a na rynku polskim uplasował się na miejscu szóstym.

Warto wspomnieć, że pod nazwą Samsung działa na świecie kilkanaście spółek zajmujących się między innymi produkcją samochodów i statków, przemysłem chemicznym, ubezpieczeniami, telekomunikacją a nawet usługami hotelarskimi. Samsung, który firmuje aparaty cyfrowe oraz większość sprzętu dostępnego w naszych sklepach to spółka Samsung Electronics (jednak do niedawna aparaty cyfrowe produkowała inna spółka koncernu: Samsung Techwin).

Zostawiając jednak niuanse organizacyjne koreańskiego giganta wypada zapytać jak firma, która dotychczas kojarzyła się raczej z prostymi i tanimi aparatami kompaktowymi chce w ciągu kilku lat zająć miejsce takich potentatów rynku masowego jak Sony, Canon czy Panasonic. Odpowiedź można zawrzeć w dwóch słowach: jakość i innowacyjność.

Strategia produktów na następne lata będzie opierała się na tych dwóch filarach. Czytelnikom fotopolis.pl z pewnością znana jest seria aparatów NV, którą Samsung wprowadził na rynek ponad dwa lata temu. Aparaty NV zaskoczyły designem i nowatorskimi pomysłami, jak na przykład systemem sterowania Smart Touch. Najwyraźniej koncern ma zamiar podążać w tym kierunku. Całe szczęście firma zrozumiała, że w fotografii najważniejsza jest jakość zdjęć i łatwość pracy z aparatem. W informacjach o przyszłych produktach często pojawiają się sformułowania typu: "jakość zdjęć przy słabym świetle", "szybkość działania", "łatwość obsługi" i "niezawodność".

Nowe aparaty Samsunga mają być skierowane zarówno do początkujących fotografujących, dla których mają być proste w obsłudze, jak i zaawansowanych amatorów, którzy szukają możliwości kształtowania obrazu, a nawet do profesjonalistów potrzebujących dyskretnego aparatu oferującego wysoką jakość obrazu. Zarys tej strategii można już zobaczyć w zapowiedzianych niedawno najnowszych modelach firmy: Samsung ST50 (TL100), Samsung WB500/WB550, Samsung WB100.

nowa linia aparatów na 2009 rok

Nie było niespodzianką, że zgromadzonych dziennikarzy interesowało jaka jest przyszłość lustrzanek z logo Samsunga czy - szerzej mówiąc - aparatów z wymienną optyką. Niestety usłyszeliśmy tylko, że najważniejszym modelem w tym segmencie w 2009 roku będzie GX20.Z dalszej rozmowy z szefostwem Samsunga wynikało, że firma skupia się przede wszystkim na aparatach kompaktowych. Czy to dobra strategia? To pokażą najbliższe miesiące.

Aby pokazać mediom, a za naszym pośrednictwem potencjalnym nabywcom, że firma jest gotowa na nowe wyzwania, Samsung zaprosił najważniejsze redakcje fotograficzne w Polsce do odwiedzenia fabryki firmy w chińskim mieście Tianjin.

Poprzednia

1

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły