Filmowanie

Autor: Maciej Luśtyk

17 Lipiec 2015
Artykuł na: 49-60 minut

W ostatnim czasie mieliśmy możliwość przetestowania zaprezentowanego na początku lutego aparatu Canon EOS 760D. Podczas pierwszego kontaktu z aparatem naszą uwagę zwróciła głównie usprawniona ergonomia. Zobaczcie jak aparat wypadł w pełnym teście.

 

5. Filmowanie



Obsługa
Do trybu filmowego przechodzimy przesuwając włącznik na pozycję oznaczoną rysunkiem kamery. Włącza się wtedy tryb Live View, a na ekranie wyświetlane są informacje odnośnie ustawień aparatu. Wciskając przycisk Q możemy je korygować. EOS 760D, tak jak wszystkie poprzednie filmujące lustrzanki Canona umożliwia swobodną zmianę wszystkich parametrów w trybie filmowym. Za to należy się duża pochwała bowiem nawet najbardziej zaawansowany aparat APS-C konkurencji nie pozwala na wygodne sterowanie parametrami przysłony. W trybie filmowym możemy też kontrolować balans bieli, a także bez problemu sterować charakterystyką obrazu za pośrednictwem menu Picture Style. Bardzo miłym dodatkiem jest też możliwość bezstratnego filmowania z cropem, co oferuje około 3-krotne powiększenie obrazu. Używając obiektywu standardowego otrzymamy zatem efekty jak przy użyciu teleobiektywu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Pewną ciekawostką jest też tryb HDR Video, z którym wiele osób wiązało nadzieję na większe możliwości w postprodukcji. Filmowanie z szerokim zakresem dynamicznym jest jednak możliwe na razie wyłącznie w trybach automatycznych, w jakości 720p. Niemniej jednak pod względem zakresu dynamicznego obraz wygląda naprawdę imponująco. Być może w kolejnym modelu, wraz z rozwojem technologii przekształci się to w coś na wzór RAW Video.

Maksymalna rozdzielczość w jakiej możemy filmować to Full HD 1080p z prędkością 30 kl/s, a obraz zapisywany jest w formatach MPEG-4 i H.264. Cieszymy się, że możemy rejestrować materiał w „filmowym” klatkażu 24 kl/s, niestety w obecnych czasach, biorąc pod uwagę to, co oferuje konkurencja spod znaku bezlusterkowców, brakuje nam możliwości filmowania w jakości 4K lub chociaż Full HD z prędkością 60 kl/s, co jest już standardem.

Brakuje nam też możliwości wypuszczenia czystego sygnału przez złącze HDMI oraz funkcji zebry czy focus-peaking. Brak ten dziwi tym bardziej, że opcje te były dostępne w zaprezentowanym w tym samym czasie aparacie EOS M3.

Kliknij, aby pobrać film przykładowy
https://files.fotopolis.pl/download/76MVI_3608.MP4:Kliknij, aby pobrać film HDR

Autofokus
Na dużą pochwałę zasługuje autofokus w trybie filmowym, który sprawuje się analogicznie tego używanego w trybie Live View podczas fotografowania, czyli bardzo dobrze. Przeostrzanie jest płynne, szybkie i skuteczne. Ciekawą nowością jest możliwość korzystania z ciągłego autofokusa w trybie filmowym. Tym samym przesuwając palcem po ekranie możemy w wygodny i wydajny sposób śledzić obiekty poruszające się w kadrze. Możemy też pozwolić na śledzenie aparatowi. Autofokus będzie wtedy ustawiał ostrość na twarz bądź wybrany przez nas wcześniej obiekt.

Podsumowanie tej części:

+ pełna manualna kontrola nad parametrami w trybie filmowym
+ możliwość bezstratnego filmowania z cropem
+ HDR Video
+ możliwość rejestracji materiału z „filmowym” klatkażem 24 kl/s
+ złącze mikrofonu
+ ciągły autofokus w trybie filmowym

- brak zebry i focus-peaking
- brak możliwości wypuszczenia czystego sygnału przez HDMI

Test podzieliśmy na następujące rozdziały:



Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Rollei 35AF - wszystko, co musisz wiedzieć o nowym analogowym kompakcie
Rollei 35AF - wszystko, co musisz wiedzieć o nowym analogowym kompakcie
MiNT zdradza kolejne szczegóły na temat pierwszego współczesnego analogowego aparatu kompaktowego, który już niebawem trafi na rynek. Oto czym nowy model, różni się od wcześniejszych...
15
Fujifilm GFX100S II - najnowsza 102-megapikselowa matryca w kompaktowym body
Fujifilm GFX100S II - najnowsza 102-megapikselowa matryca w kompaktowym body
Fujifilm powraca z kompaktowym średnim formatem GFX100S II. Niewielkie body skrywa uaktualniony sensor, najnowszy układ AF i jeszcze szybszy tryb seryjny, ale względem pełnowymiarowej...
14
Fujifilm X-T50 - najmniejsze i najtańsze 40 megapikseli na rynku
Fujifilm X-T50 - najmniejsze i najtańsze 40 megapikseli na rynku
Fujifilm prezentuje najnowszy aparat z kierowanego do hobbystów dwucyfrowej serii X-T. Niewielkie body zamyka 40-megapikselową matrycę i usprawnioną ergonomię, stając się kompaktową...
20
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)