Postprodukcja zdjęć portretowych od A do Z - wideotutorial

Postprodukcja zdjęć portretowych od A do Z - wideotutorial

Dobry retusz potrafi uratować przeciętne zdjęcie, a dobre uczynić wyjątkowym. W tych ciekawych wideotutorialach przez swój proces obróbki fotografii portretowych przeprowadza nas Jessica Kobeissi.

Sposobów na udaną edycję zdjęć jest wiele, a każdy z zawodowych fotografów z czasem wypracowuje własne techniki i procesy używane w programach do obróbki. Rzadko kiedy jednak fotografowie skłonni są dzielić się swoją wiedzą za darmo. Tym bardziej warto zobaczyć poniższy poradnik, którego autorem jest Jessica Kobeissi.

Fotografkę możecie kojarzyć z serii filmów, w których wraz z kilkoma innymi autorami fotografuje tego samego modela i ukazuje różnice między stylem każdego z nich. Tym razem przeprowadza nas przez proces obróbki zdjęć portretowych na przykładzie programu Photoshop. Kobeissi demonstruje używane przez siebie sposoby retuszu skóry i pokazuje jak dokonuje gradacji kolorystycznej oraz końcowego wyostrzania zdjęcia.

Oprócz tego, zwraca uwagę na bardzo przydatną w postprodukcji zdjęć portretowych technikę separacji częstotliwości, na temat której stworzyła osobne wideoporadniki. Możecie je obejrzeć poniżej.

Wideoporadniki Kobeissi nie są długie, ale nie brakuje w nich przydatnych informacji, które pozwolą rozwinąć umiejętności obróbki tak początkującym, jak i już bardziej zaawansowanym fotografom. Często okazuje się bowiem, że coś na co poświęcamy w Photoshopie dużo czasu, da się zrobić innym sposobem przy pomocy raptem paru kliknięć.

Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinny być zrozumiałe dla każdego.

Więcej ciekawych wideoporadników i tutoriali znajdziecie na kanale autorki w serwisie Youtube.

“Nie chcę produkować obrazów, które dostaną dużo lajków na Instagramie” - Rozmowa z Rafałem Milachem
15 Mar 2019
O nowych projektach i wielopłaszczyznowych narracjach, w których mierzy się z problemami współczesnego świata, z pierwszym Polakiem zaproszonym do Magnum Photos rozmawia Marcin Grabowiecki.
3
Czym żyje współczesna fotografia artystyczna? Zobaczcie prace finalistów Grand Prix Fotofestiwal 2019
8 Mar 2019
Organizowany już od 10 lat główny konkurs Fotofestiwalu to okazja dla fotografów z całego na zaprezentowanie osobistych, unikalnych projektów. Nic dziwnego, że z roku na rok cieszy się rosnącą popularnością. Zobaczcie projekty tegorocznych finalistów.
0
Poczuj moc głębin na zdjęciach laureatów Underwater Photographer of the Year 2019
7 Mar 2019
Tajemniczość i piękno, ale również moc, siła i żywioł - tak w kilku słowach można opisać zwycięskie fotografie nagrodzone w tegorocznej odsłonie Underwater Photographer of the Year.
0
“Mimo trudności, jestem osobą pogodną” - życie osoby niewidomej w obiektywie Magdaleny Greli
6 Mar 2019
Pani Teresa, osoba niewidoma i niesprawna ruchowo, mimo przeciwności losu pozostaje entuzjastycznie nastawiona do życia i stara się normalnie funkcjonować w przestrzeni rodzimego Tarnobrzegu. Jej codzienne zmagania dokumentuje Magdalena Grela.
0