Postprodukcja zdjęć portretowych od A do Z - wideotutorial

Postprodukcja zdjęć portretowych od A do Z - wideotutorial

Dobry retusz potrafi uratować przeciętne zdjęcie, a dobre uczynić wyjątkowym. W tych ciekawych wideotutorialach przez swój proces obróbki fotografii portretowych przeprowadza nas Jessica Kobeissi.

Sposobów na udaną edycję zdjęć jest wiele, a każdy z zawodowych fotografów z czasem wypracowuje własne techniki i procesy używane w programach do obróbki. Rzadko kiedy jednak fotografowie skłonni są dzielić się swoją wiedzą za darmo. Tym bardziej warto zobaczyć poniższy poradnik, którego autorem jest Jessica Kobeissi.

Fotografkę możecie kojarzyć z serii filmów, w których wraz z kilkoma innymi autorami fotografuje tego samego modela i ukazuje różnice między stylem każdego z nich. Tym razem przeprowadza nas przez proces obróbki zdjęć portretowych na przykładzie programu Photoshop. Kobeissi demonstruje używane przez siebie sposoby retuszu skóry i pokazuje jak dokonuje gradacji kolorystycznej oraz końcowego wyostrzania zdjęcia.

Oprócz tego, zwraca uwagę na bardzo przydatną w postprodukcji zdjęć portretowych technikę separacji częstotliwości, na temat której stworzyła osobne wideoporadniki. Możecie je obejrzeć poniżej.

Wideoporadniki Kobeissi nie są długie, ale nie brakuje w nich przydatnych informacji, które pozwolą rozwinąć umiejętności obróbki tak początkującym, jak i już bardziej zaawansowanym fotografom. Często okazuje się bowiem, że coś na co poświęcamy w Photoshopie dużo czasu, da się zrobić innym sposobem przy pomocy raptem paru kliknięć.

Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów serwisu Youtube powinny być zrozumiałe dla każdego.

Więcej ciekawych wideoporadników i tutoriali znajdziecie na kanale autorki w serwisie Youtube.

1
1
0
0