Rozdzielczość

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Rozdzielczość

Kolejnym ważnym punktem programu jest ostrość obiektywu. W przypadku modelu Sony FE 35 mm f/1.8 dobre rezultaty otrzymujemy już przy nominalnym otworze przysłony, a dalej jest tylko lepiej. Już w przypadku przysłony f/1.8 rozdzielczość w środku kadru oscyluje na poziomie 40 pl/mm, a przy f/2.8 wynosi już 59 pl/mm. Oczywiście na wykresach zobaczymy widoczną różnicę w ostrości na brzegach, ale podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych nie będzie ona zauważalna.

Maksimum swoich możliwości szkło osiąga przy przysłonie f/4, gdzie wartości dla środka i brzegów kadru wynoszą odpowiednio 61 i 35 pl/mm. Cieszy także fakt, że obiektyw prezentuje względnie wyrównaną charakterystykę - choć obserwujemy lekki rozstrzał między środkiem, a brzegami kadru, w całym zakresie przysłon różnica utrzymuje się na podobnym poziomie. Bardziej zauważalny spadek rozdzielczości zauważymy powyżej przysłony f/11, ale i tutaj wyniki są wyjątkowo zadowalające.

Na dobre rezultaty wpływ ma także fakt, że testy studyjne wykonywaliśmy 60-megapikselowym aparatem Sony A7R IV, ale nawet biorąc to pod uwagę ostrość dopiero przy f/22 zbliża się w żadnym wypadku do granicy akceptowalności.

Jednym słowem pod względem ostrości to obiektyw naprawdę udany, który powinien sprostać oczekiwaniom tak amatorów, jak i bardziej zaawansowanych fotografów.

Rozdzielczość w praktyce:

f/1.8

f/2

f/2.8

f/4

 

f/5.6 
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)