Podsumowanie

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Sony FE 35 mm f/1.8 to dokładnie taka konstrukcja, jak obiecywał producent. To obiektyw, który bardzo dobrze równoważy oferowane rezultaty ze swoją ceną i rozmiarami. Otrzymujemy więc dobre rezultaty pod względem ostrości, wyjątkowo sprawny silnik AF i przykuwające oko, plastyczne rozmycie, które docenią zarówno fotografowie, jak i filmujący. Obiektyw, jak na konstrukcję amatorską, bardzo dobrze wypada również pod względem dystorsji i bardzo przyjemnie radzi sobie z pracą  w kontrastowych warunkach oświetleniowych, utrzymując właściwy kontrast i oferują dobrą reprodukcję barw.

Kompaktowa, stosunkowo niedroga konstrukcja nie mogła być oczywiście pozbawiona wad. Przede wszystkim obserwujemy bardzo dużą aberrację chromatyczną, która będzie uwidaczniać się nawet podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych. Do tego dochodzi problem z winietą, która choć ma przyjemny charakter, to jest obecna w szerokim zakresie przysłon i niekiedy jednak będzie niepożądana.

Tak czy inaczej, Sony Fe 35 mm f/1.8 to z pewnością konstrukcja godna polecenia, która powinna spełnić oczekiwania wszystkich, zastanawiających się nad jej zakupem. Zwłaszcza że równie sprawnie jak w fotografowaniu, będzie radzić sobie podczas filmowania. Z pewnością jest to 35-tka, która powinna znaleźć się w torbie każdego zainteresowanego tą ogniskową posiadacza aparatów Sony i która zapewne jeszcze na długi czas zaspokoi naszą potrzebę inwestycji w doskonalszy obiektyw tego typu. No a poza tym jest naprawdę niewielka - dla wielu stanie się prawdopodobnie standardowym obiektywem, który spędzi na body najwięcej czasu z całego arsenału.

Jak już wspomnieliśmy na początku, część osób może mieć dylemat czy wybrać obiektyw Sony, czy może oferowaną w podobnej cenie, ale jaśniejszą Sigmę ART 35 mm f/1.4. Z jednej strony większa jasność nieco kusi, ale Sony wygrywa szybkością pracy i kompaktowością.

Plus image
plusy:
  • Wysoka rozdzielczość
  • Kompaktowa i lekka obudowa
  • Szybki silnik AF
  • Charakterne rozmycie
  • Uszczelnienia
  • Praca pod światło
  • Dobrze skorygowana dystorsja
Minus image
minusy:
  • Duża aberracja chromatyczna w całym zakresie przysłon
  • Dość mocna winieta aż do f/5.6
  • Zbyt mały opór pierścienia ostrości
Oceny szczegółowe
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Ocena ogólna

87%

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)