Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe

W nasze ręce trafił najnowszy FE 35 mm f/1.8 - systemowy obiektyw, którego długo brakowało w ofercie Sony. Zobaczcie na co go stać.

Autor: Krzysztof Mularczyk

17 Lipiec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Stosunkowo szeroki kąt widzenia i duża jasność, która pozwoli rozmyć tło - nawet w przypadku fotografowania modeli w planie amerykańskim - czynią z Sony FE 35 mm f/1.8 jeden z najbardziej wszechstronnych obiektywów w ofercie producenta. Jeśli dodamy do tego fakt, że za jego pomocą wykonamy także atrakcyjne zbliżenia (minimalna odległość ostrzenia 22 cm) otrzymujemy pewniaka, który będzie świetnym wyborem na pierwszy obiektyw systemowy, pozwalającym zawrzeć w kadrze dużo więcej niż popularne obiektywy 50 mm, które początkującym mogą wydać się nieco ograniczające.

Układ optyczny nowego szkła został zbudowany na bazie 11 elementów w 9 grupach, w tym z soczewki asferycznej, która zapewnić ma równą ostrość obrazu w całym kadrze, nawet przy szeroko otwartej przysłonie. Ta z kolei oferuje 9-listkową budową, co zapewni nam atrakcyjne, okrągłe bokeh nawet przy mocniejszym domknięciu (maksymalnie do f/22). Do tego otrzymujemy cichy i precyzyjny, liniowy silnik AF, który doskonale współpracować ma z najnowszymi systemami AF aparatów Sony i który sprawdzi się także w przypadku filmowania. W ostrzeniu pomoże nam także fizyczny przycisk blokowania ostrości (możemy do niego przypisać także inne funkcje) oraz fakt, że pierścień ostrości oferuje bezpośrednie przełożenie na ruch soczewek, dzięki czemu można mieć pewność, że przesunięcie pierścienia na daną odległość zawsze zaowocuje tym samym efektem. Oprócz tego, konstrukcja może pochwalić się naprawdę kompaktowymi gabarytami - szkło mierzy jedyne 65,6 x 73 mm przy wadze 280 g. Dodatkowo zostało uszczelnione przed kurzem i zachlapaniami.

Wszystkie poniższe zdjęcia wykonaliśmy na standardowych ustawieniach z wyłączonymi korekcjami optyki i odszumiania.

Zdjęcia przykładowe (wykonane aparatem Sony A7R IV)

1/3s, f/8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/3s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/40s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/250s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/30s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/25s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/100s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/20s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/5s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/80s, f/2, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

Zdjęcia przykładowe (wykonane aparatem Sony A7 III)

1/20s, f/2.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/160s, f/2, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/80s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/13s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

1/200s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/250s, f/1.8, ISO 200, ogniskowa: 35 mm

Zakres przysłon (wykonane aparatem Sony A7R IV)

1/10s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/8s, f/2, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/5s, f/2.8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/3s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1s, f/5.6, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1.6s, f/8, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

3s, f/11, ISO 400, ogniskowa: 35 mm
Skopiuj link

Autor: Krzysztof Mularczyk

Redaktor serwisu Fotopolis.pl i magazynu Digital Camera Polska. Od 20 lat robi zdjęcia, testuje sprzęt fotograficzny i pisze o fotografii.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD - pierwsze zdjęcia i pierwsze wnioski
Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC VXD - pierwsze zdjęcia i pierwsze wnioski
To pierwszy tak uniwersalny zoom do bezlusterkowców Sony z matrycą APS-C. Oferuje rekordowy zakres ogniskowych, zachowując wyjątkowo kompaktowe wymiary. W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych...
8
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Powiązane artykuły