Autofokus

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
9
Optyka:
7
Budowa:
8
Nasza ocena:

87%

Niedroga, jasna i kompaktowa 35-tka to obiektyw, którego w systemie Sony brakowało chyba najbardziej. Do tego producent obiecuje świetną optykę. Sprawdzamy czy rzeczywiście ma szansę przekonać do siebie także bardziej wybrednych fotografów.

Autor: Maciej Luśtyk

28 Kwiecień 2020
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Autofokus

Obiektyw Sony Fe 35 mm f/1.8 wyposażono w elektromagnetyczny, bezkontaktowy silnik liniowy, który w parze z lekką i kompaktową konstrukcją obiektywu pozwala na bardzo szybkie i sprawne ostrzenie. Prawdę mówiąc nie przydarzyła nam się sytuacja, by obiektyw nie nadążał za systemem AF. Ustawianie ostrości sprowadza się do pojedynczego ruchu soczewek i jest praktycznie bezgłośne.

Przoestrzanie przez cały zakres zajmuje około 0,2-0,25 sekundy - dochodzimy więc do limitu prędkości, z jaką jesteśmy w stanie ustawić ostrość w trybie pojedynczym S-AF Sony. Na szybszą reakcję możemy liczyć w przypadku trybu ciągłego C-AF, z którym obiektyw doskonale współpracuje i w którym ostrość ustawiana jest praktycznie na bieżąco. Zwłaszcza jeśli fotografujemy portrety i używamy systemu śledzenia twarzy i oka.

Jedynie czasem w trybie pojedynczym zdarzało się, że obiektyw wyostrzył nieco zbyt blisko, lub zbyt daleko, ale tutaj raczej należałoby doszukiwać się problemów w pracy AF korpusu, a nie optyki.

Co ucieszy niektórych purystów, to fakt, że obiektyw oferuje liniowe przełożenie pierścienia ostrości, dzięki czemu podczas manualnego ostrzenia określony obrót zawsze będzie skutkował takim samym zakresem przesunięcia ostrości. Przydatne na przykład, jeśli ktoś chciałby używać obiektywu do filmowania i podpiąć system follow focus, lub też ręcznie odtworzyć podobne przeostrzenie w przypadku powtórki ujęcia.

Wolelibyśmy jednak, by ruszał się on z nieco większym oporem. Choć otrzymujemy liniowe przełożenie na ruch soczewek, nawet delikatne muśnięcie jest w stanie zmienić jego pozycję. Trudno jednak od konstrukcji z tego segmentu wymagać wszystkiego.

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma 24 mm f/2 DG DN i 90 mm f/2.8 DG DN - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Dwa nowe modele Sigma z linii Contemporary, to stylowe, świetnie wykonane i przede wszystkim bardzo kompaktowe stałki. Jak spisują się w praktyce? Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas krótkich,...
17
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM - test obiektywu
Kompaktowy Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM ma być najbardziej atrakcyjną opcją na wejście w świat reporterskich długich zoomów we współczesnych systemach...
18
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Canon RF 100 mm f/2.8L Macro IS USM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Czy następca cenionego modelu Canon EF 100 mm f/2.8L Macro IS to konstrukcja jeszcze doskonalsza? Na papierze możliwości robią wrażenie. A jak jest w praktyce? W oczekiwaniu na pełny test...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)