Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
8
Optyka:
7
Budowa:
8.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

82%

Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.

Autor: Michał Chrzanowski

26 Październik 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Odblaski

Wyraźne bliki i flary są bolączką utraszerokokątnych obiektywów z dużą i wypukłą przednią soczewką. Producenci optyki na różne sposoby starają się walczyć ze świetlnymi artefaktami. W przypadku Samyanga mamy do czynienia z na stałe przymocowaną osłoną okalającą frontową część tubusa oraz z autorskimi powłokami antyodblaskowymi UMC (Ultra Multi Coating).

Musimy przyznać, że nie spodziewaliśmy się tak dobrych rezultatów podczas fotografowania w ostrym słońcu. Oczywiście do ideału trochę brakuje, ale biorąc pod uwagę specyfikę testowanego obiektywu musimy pochwalić jego konstruktorów. Mocne źródło światła wydaje się nie stanowić większych problemów - nawet, gdy znajdzie się w kadrze lub poza planem. Niemniej jednak na zdjęciach dojrzymy świetlne i kolorystyczne kołowe artefakty oraz - w niektórych przypadkach - wyraźne smugi i promienie słońca. Ale w większości sytuacji są to zaledwie jednostkowe odstępstwa. Poza tym nie powinniśmy się martwić o spadek kontrastowości podczas fotografowania pod ostre źródło światła. Nawet w takich warunkach zdjęcia prezentują dobrą wyrazistość i kontrastowość, co jest dużym plusem.

1/320s, f/22, ISO 2500

1/250s, f/2.8, ISO 100

1/1250s, f/4, ISO 100

1/500s, f/5.6, ISO 100
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły