Dystorsja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

80%

Ciekawi jak w naszym teście wypadł nowy M.Zuiko Digital ED 17 mm f/1.2 PRO? Zobaczcie, czy jest to obiektyw godny najbardziej wymagającego fotografa.

Autor: Michał Chrzanowski

30 Marzec 2018
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Dystorsja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania.

Jednym z największych problemów obiektywów szerokokątnych – a do takich zalicza się testowany M.Zuiko o ekwiwalencie ogniskowej 34 mm – jest dystorsja. W naszym laboratorium DxO zanotowaliśmy klasyczną beczkę o wartości 1.37%, co jest dosyć sporym wynikiem. Ale w praktyce wcale nie musimy się martwić o zniekształcenia obrazu.

Bowiem obiektywy Olympusa są wyposażone w profile z automatyczną korektą dystorsji, która jest wyjściowo aktywowana przez producenta. Co więcej, większość programów służących do postprodukcji zdjęć jest kompatybilnych z tymi profilami. W efekcie po zaimportowaniu (np. do Lightrooma) surowego zdjęcia RAW wykonanego szkłem 17 mm f/1.2 PRO wszelkie zniekształcenia obrazu są w pełni zminimalizowane (automatycznie bez żadnych działań ze strony użytkownika), dzięki czemu piony i poziomy ujęte w kadrze są odpowiednio wyrównane. Poza tym odbywa się to bez utraty na rozmiarze zdjęć.

Dystorsja w praktyce

Pobierz

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)