Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Stabilizowany układ optyczny, precyzyjny autofokus, podwójny moduł mikroprocesorów zwiększających wydajność i szybkość pracy, a także uszczelniony tubus - oto najważniejsze cechy  testowanego Tamrona 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD.

3
Michał Chrzanowski
3 Marzec 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ostatnio wymagający podróżnicy, entuzjaści sportu, czy fotografowie krajobrazu i dzikiej przyrody nie powinni narzekać na brak ciekawych obiektywów gwarantujących imponujące zakresy ogniskowych. Oczywiście takie konstrukcje możemy znaleźć zarówno w systemie Nikona i Canona. Jednak coraz mocniej swoje piętno w tym segmencie odciskają także niezależni producenci.

Na początku ubiegłego roku Sigma przedstawiła swoją propozycję z rodziny Contemporary. Zaś kilka miesięcy później do wyścigu o miano wszechstronnego i zaawansowanego zooma dołączył Tamron 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD. Jak zapewnia producent, ma on być odpowiedzią na prośby niejednego fotografa. Obiektyw łączy w sobie rozbudowany i stabilizowany układ optyczny o skuteczności 4 EV, szybki i precyzyjny system AF z usprawnionymi algorytmami, wbudowany procesor DSP (Digital Signal Processor) poprawiający wydajność oraz magnezowy i uszczelniony korpus.

 

Za Tamrona 100-400 mm f/4.5-6.3 Di VC USD zapłacimy 3399 zł. Jego największy rywal, Sigma 100-400 mm f/5-6.3 DG OS HSM, został wyceniony na 3790 zł. Jednak nawet, gdy spojrzymy na ofertę samego Tamrona, to znajdziemy w niej dwóch silnych konkurentów: SP AF 70-300 f/4-5.6 Di VC USD (około 1600 zł), SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2 (około 4200 zł). Zwłaszcza ten ostatni może zaciekawić wielu fotografów - zapewnia bowiem podobne światło przy znacznie bardziej imponującym zakresie ogniskowych. Natomiast systemowe szkła Nikon Nikkor AF-P 70-300 mm f/4.5-5.6E ED VR i Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM to koszt odpowiednio około 3600 i 2300 zł. Oczywiście obaj konstruktorzy mogą także wytoczyć najmocniejsze działa w postaci profesjonalnych zoomów, ale w tym przypadku trzeba wiązać się z wydatkiem w granicach 10 tys. zł.

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
10
1
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
56
11
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)