Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM – druga odsłona uniwersalnego zooma

0
Michał Chrzanowski
15 Wrzesień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Nowy układ optyczny, mechanizm Nano USM oraz cyfrowy wyświetlacz umieszczony na kompaktowym tubusie – to najważniejsze cechy zaprezentowanego dziś Canona EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM.

Pełnoklatkowy Canon EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM to następca wysłużonego już uniwersalnego teleobiektywu, który swoją premierę miał w 2005 roku. Nowa konstrukcja to zupełnie nowe rozwiązania, które mają odpowiadać na potrzeby zarówno amatorów jak i zaawansowanych fotografów.   

Jest to pierwszy model Canona z cyfrowym wyświetlaczem informacji o ustawieniach obiektywu. Rozwiązanie to w szczególności przypadnie do gustu profesjonalnym fotografom, którzy w czasie rzeczywistym będą mieć dostęp do najważniejszych informacji na temat ujęcia. Zmiana ustawień będzie jeszcze łatwiejsza – wyświetlacz wskaże między innymi odległość ostrzenia, głębię ostrości dla różnych wartości przysłony czy ogniskową. Szybkie informacje o ustawieniach są przydatne np. podczas ujęć pod małym kątem – zapewnia producent.

Nowy Canon to także zupełnie nowy układ optyczny składający się z 17 elementów rozmieszczonych w 12 grupach. Znajdziemy w nim między innymi soczewkę UD (ultraniskodyspersyjna) korygującą aberrację chromatyczną. Ponadto obiektyw ma zapewniać wyjątkowo ostry obraz, wyraziste kolory i wysoki kontrast. Wszystko to w połączeniu z uniwersalnym zakresem ogniskowej ma dać nam wygodę oraz funkcjonalność podczas wykonywania zdjęć.

EF 70-30 0mm f/4-5.6 IS II USM wyposażono także w silnik Nano USM – mechanizm po raz pierwszy zastosowany w obiektywie EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM. System ten ma zapewniać precyzyjne ustawianie ostrości, wyjątkowo szybkie śledzenie obiektów oraz płynne i ciche działanie całego mechanizmu. To ostatnie ma sprawdzić się doskonale przy filmowaniu – cicha praca silnika nie powinna zakłócać ścieżki dźwiękowej i zapewniać płynne przejścia ostrości z jednego obiektu na drugi. W efektywnym fotografowaniu i filmowaniu ma pomóc także czterostopniowy optyczny stabilizator, którego zadaniem jest redukowanie drgań obrazu.

Nie zapomniano również o kwestiach wizualnych. Czarne wykończenia obiektywu współgrają z elementami korpusów serii Canon EOS. Model EF 70-300 mm f/4-5.6 IS II USM powinien być dostępny w sprzedaży od listopada 2016 roku. Jego cena ma wynieść $550. Więcej informacji znajdziecie na stronie canon.pl.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix rozszerza linię obiektywów filmowych o model 45 mm T1.5, który zapewniać ma wysoką jakość optyczną i wygodnie zaprojektowany tubus.
3
0
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Chiński producent zdecydował się na odświeżenie swojego kompaktowego klasyka, który ze względu na swoje rozmiary i parametry może być idealnym obiektywem spacerowym dla miłośników manualnych...
0
0
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Coraz mniej optycznych premier na lustrzanki o mniejszych matrycach? Tokina zdaje się tej tezie zaprzeczać, ale trochę trudno nazwać obiektyw zaprezentowany dla aparatów Nikon F i Canon EF-S...
13
1
Powiązane artykuły