Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM - Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

79%

Canon nie ukrywa, że model EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM ma być gwarantem zupełnie nowej jakości w makrofotografii. Czy tak będzie w istocie? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM to jeden z bardziej uniwersalnych i wszechstronnych szkieł, kierowanych do średnio zaawansowanego użytkownika, jakie do tej pory testowaliśmy. Tym obiektywem jesteśmy w stanie wykonać niemal każdy rodzaj zdjęć.

W fotografii makro docenimy odwzorowanie obrazu 1:1 oraz ostrzenie z zaledwie 30 mm. Dzięki temu fotografowane obiekty ukazują się na w kadrze w rzeczywistych rozmiarach. Do tego dochodzi crème de la crème całej konstrukcji, czyli wbudowana w tubus lampa światła ciągłego, która podczas testów pokazała się z naprawdę dobrej strony. Natomiast miłośnikom portretu powinna spodobać się plastyka obrazu (miękkie rozmycie tła i efekt okrągłego bokeh), która jest zasługą kombinacji ogniskowej oraz 7-listkowej przysłony o świetle f/2.8. Nie możemy narzekać także na szybki i precyzyjny autofokus, dzięki któremu nie powinien umknąć nam żaden decydujący moment.

Nowy Canon to także dobrze wykonany i wyjątkowo kompaktowy obiektyw, który może zaskoczyć nawet bardziej wymagających użytkowników. Niestety Ci będą musieli już uważać podczas fotografowania w trudniejszych warunkach, bowiem model EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM nie został uszczelniony przed zachlapaniami i pyłem.

Pod względem optyki nie mamy powodów do zmartwień. Jakość obrazu jest wyrównana, jednak zdjęcia nie odznaczają się najwyższą rozdzielczością - choć nie możemy też mówić o denerwujących rozmyciach. Poza tym otrzymujemy dobrą korektę aberracji chromatycznej oraz dystorsji. Również praca pod ostre światło nie stanowi najmniejszego problemu. Martwić jedynie może winieta, która w niektórych sytuacjach jest już zauważalna na zdjęciach.

Plusy

  • dobra jakość wykonania kompaktowego tubusa
  • funkcjonalna lampa LED
  • szybki, precyzyjny i cichy autofokus
  • minimalna odległość ostrzenia 30 mm i odwzorowanie obrazu 1:1
  • wydajny system stabilizacji obrazu
  • wyrównana rozdzielczość obrazu
  • miękkie rozmycia nieostrości
  • odpowiednio korygowane wady: dystorsja i aberracja chromatyczna
  • dobra praca pod ostre światło

Minusy

  • brak uszczelnień
  • delikatne poszukiwanie ostrości w trybie makro
  • nie najwyższa wyrazistość obrazu
  • zauważalna winieta
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Ocena ogólna

79%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
22
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22