Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM - test obiektywu

Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM - test obiektywu

Canon nie ukrywa, że model EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM ma być gwarantem zupełnie nowej jakości w makrofotografii. Czy tak będzie w istocie? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Zaprezentowany na początku tego roku Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM to kolejny reprezentant rodziny obiektywów EF kompatybilnych z lustrzankami Canona z matrycą APS-C. Kompaktowa stałka została wyposażona w szereg innowacyjnych rozwiązań, które mają skraść serca wielu entuzjastom fotografii.

Cechą charakterystyczną modelu EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM jest skrzętnie wbudowana w tubus lampa makro, która okala przednią soczewkę. Dzięki temu powinniśmy być w stanie efektywnie doświetlić fotografowany obiekt oraz ograniczyć cienie rzucane przez aparat i obiektyw - bez konieczności wykorzystywania dodatkowych akcesoriów. Poza tym - jak na obiektyw makro przystało - nowy Canon oferuje współczynnik powiększenia 1:1, a ostre ujęcia będziemy mogli uzyskać już z odległości zaledwie 30 mm. Natomiast prawdziwą wisienką na torcie ma być technologia Hybrid IS, czyli wydajny system optycznej stabilizacji obrazu.

Canon EF-S 35 mm f/2.8 Macro IS STM ma także odznaczać się szybkim i precyzyjnym autofokusem, a także okrągłym efektem bokeh oraz naturalnym rozmyciem tła, oddzielając przy tym niewyostrzony obszar kadru od fotografowanego obiektu. Tak więc stałka powinna sprawdzić się nie tylko w fotografii makro, lecz także w dokumencie, a nawet w portrecie. Stąd też nowy model Canona dla wielu fotografów może okazać się wyjątkowo uniwersalnym szkłem - zwłaszcza, że możemy go nabyć za około 1900 zł.

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 80D.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0