Aberracja chromatyczna

Obiektyw EF 50 mm f/1,8 STM to następca popularnej pięćdziesiątki ze światłem f/1,8 firmy Canon. Nowa stałka to usprawniona konstrukcja, która została wyposażona w cichy silnik autofokusa, metalowy bagnet oraz soczewki pokryte specjalną powłoką antyrefleksyjną. Zobaczmy zatem, jak Canon EF 50 mm f/1,8 STM sprawdza się w praktyce.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
6
Budowa:
5.5
Nasza ocena
65%
Spis treści
Canon EF 50 mm f/1,8 STM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

6. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Obiektyw Canon EF 50 mm f/1,8 STM przeciętnie wypadł pod względem aberracji chromatycznej. Największą aberrację wynoszącą 0,96 piksela zanotowaliśmy podczas fotografowania z wykorzystaniem przysłony f/1,8. Wystąpi ona na brzegach kadru i w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) może być zauważalna w momencie przybliżania kadru. Z kolei najmniejszą wartość aberracji uzyskaliśmy na przysłonie f/22 - 0,57 piksela.


Spis treści
Canon EF 50 mm f/1,8 STM - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Canon
logo logo
Magazyny
Zamów