Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
6
Budowa:
5.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

65%

Obiektyw EF 50 mm f/1,8 STM to następca popularnej pięćdziesiątki ze światłem f/1,8 firmy Canon. Nowa stałka to usprawniona konstrukcja, która została wyposażona w cichy silnik autofokusa, metalowy bagnet oraz soczewki pokryte specjalną powłoką antyrefleksyjną. Zobaczmy zatem, jak Canon EF 50 mm f/1,8 STM sprawdza się w praktyce.

0

Autor: Michał Chrzanowski

16 Lipiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Canon EF 50 mm f/1,8 STM posiada usprawniony system autofokusa w techologii STM, umożliwiający płynną regulację ostrości. Wraz z aparatem Canon EOS 5D Mark III obiektyw tworzy udany duet w kontekście ustawiania ostrości. Przeostrzanie przez cały zakres trwa 0,3 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Równie dobrze wygląda sytuacja w czasie ustawiania ostrości w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Pochwalić także trzeba wspomnianą regulację ostrości opartą na technologii STM. Dzięki niej ustawianie ostrości jest szybkie i precyzyjne, ale nie bezgłośne, jak twierdzi producent. W momencie przeostrzania przez cały zakres, obiektyw wydaje słyszalny i charakterystyczny dźwięk autofokusa, jednak nie jest on na tyle irytujący, aby zakłócić naszą pracę. Po czasie przyzwyczaimy się do niego i nie będziemy zwracać uwagi na delikatne brzęczenie obiektywu. Pochwalić należy także minimalną odległość ostrzenia, która wynosi 35 cm. Dzięki temu będziemy w stanie podejść bliżej fotografowanych obiektów, a dzięki przysłonie f/1,8 jeszcze bardziej odseparować główny obiekt zdjęcia od tła, przy wykorzystaniu małej głębi ostrości.

Jak już pisaliśmy we wcześniejszym rozdziale, obiektyw umożliwia ręczne ostrzenie poprzez wykorzystanie pierścienia ostrości dostępnego na obudowie. Niestety pierścień jest mało wygodny w użyciu, dlatego też prawdopodobnie z manualnego ostrzenia będziemy korzystać jedynie w ostateczności.


Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Tamron 150-500 mm f/5-6.7 DI III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy superzoom Tamrona to kompaktowa konstrukcja adresowana do entuzjastów fotografii sportu i przyrody. Oto nasz szybki test jednego z pierwszych egzemplarzy tego ciekawego szkła do...
0
5
Nikon Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S - test obiektywu
Nie jest tani, ale jak na ultraszerokokątny zoom o jasności f/2.8 rekordowo lekki i kompaktowy. Sprawdzamy, czy nie przypłacił tego gorszą jakością obrazu.
0
1
Irix 11 mm f/4 - test obiektywu
Irix 11 mm f/4 - test obiektywu
Irix 11 mm f/4 to jeden z najszerszych obiektywów szerokokątnych na rynku, który obiecuje profesjonalne rezultaty w przystępnej cenie. Sprawdziliśmy, jak wypada w...
0
2
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)