Leica M10 Monochrom - zdjęcia przykładowe (JPEG + RAW)

Leica M10 Monochrom to najnowsza propozycja producenta z segmentu aparatów monochromatycznych. Pod względem możliwości nie różni się od zwykłej "emki", ale 40-megapikselowa matryca otwierać ma przed nami nieznany dotąd świat czerni i bieli. Sprawdzamy, jak aparat wypada w praktyce.

Autor: Maciej Zieliński

3 Luty 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Z zewnątrz, oprócz dyskretnego wzornictwa nowa Leica M10 Monochrom nie różni się od "kolorowego" modelu M10-P. Oferuje też takie same możliwości. Otrzymujemy więc dotykowy, 3-calowy ekran TFT LCD o rozdzielczości 1 040 000 punktów oraz najcichszy, niemal bezgłośny mechanizm migawki, który ma być doskonałym uzupełnieniem minimalistycznego designu. Do tego tryb seryjny 4,5 kl./s oraz moduł Wi-Fi za pomocą, którego wygodnie prześlemy zdjęcia na smartfona.

Istotną różnicą jest jednak zastąpienie zwykłego 24-megapikselowego sensora matrycą Monochromatyczną o niemal dwukrotnie wyższej rozdzielczości 40 Mp. Według producenta, nowo opracowany sensor oferować ma bezkompromisową jakość w zakresie reprodukcji szczegółów, kontrastu i dynamiki fotografowanych scen. Dzięki szerokiemu zakresowi czułości (ISO 160-100000) pozwoli też na nieskrępowaną pracę właściwie w dowolnych warunkach oświetleniowych.

Temu, jak aparat radzi sobie w praktyce, mieliśmy okazję przyjrzeć się w ostatni weekend. Poniżej możecie zobaczyć galerię zdjęć przykładowych JPEG, wykonanych z wyłączonym systemem odszumiania obrazu. Dla zainteresowanych paczka z plikami RAW do pobrania.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/30 s, ISO 12500, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 12500, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 2000, ogniskowa: 35 mm

1/90 s, ISO 80000, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 320, ogniskowa: 35 mm

1/360 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/360 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/250 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/500 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/250 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 1000, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 10000, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 100000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 6400, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 10000, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 1250, ogniskowa: 35 mm

Wysokie ISO:

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12500

ISO 25000

ISO 50000

ISO 100000
Skopiuj link

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i kwartalnika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Druga generacja vlogerskiego korpusu APS-C ma być wreszcie idealnym rozwiązaniem dla początkujących, ale ambitnych twórców internetowej rozrywki. Sony ZV-E10 II to jednak także prawie...
13
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
53
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)