Leica M10 Monochrom - zdjęcia przykładowe (JPEG + RAW)

Leica M10 Monochrom to najnowsza propozycja producenta z segmentu aparatów monochromatycznych. Pod względem możliwości nie różni się od zwykłej "emki", ale 40-megapikselowa matryca otwierać ma przed nami nieznany dotąd świat czerni i bieli. Sprawdzamy, jak aparat wypada w praktyce.

7

Autor: Maciej Zieliński

3 Luty 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Z zewnątrz, oprócz dyskretnego wzornictwa nowa Leica M10 Monochrom nie różni się od "kolorowego" modelu M10-P. Oferuje też takie same możliwości. Otrzymujemy więc dotykowy, 3-calowy ekran TFT LCD o rozdzielczości 1 040 000 punktów oraz najcichszy, niemal bezgłośny mechanizm migawki, który ma być doskonałym uzupełnieniem minimalistycznego designu. Do tego tryb seryjny 4,5 kl./s oraz moduł Wi-Fi za pomocą, którego wygodnie prześlemy zdjęcia na smartfona.

Istotną różnicą jest jednak zastąpienie zwykłego 24-megapikselowego sensora matrycą Monochromatyczną o niemal dwukrotnie wyższej rozdzielczości 40 Mp. Według producenta, nowo opracowany sensor oferować ma bezkompromisową jakość w zakresie reprodukcji szczegółów, kontrastu i dynamiki fotografowanych scen. Dzięki szerokiemu zakresowi czułości (ISO 160-100000) pozwoli też na nieskrępowaną pracę właściwie w dowolnych warunkach oświetleniowych.

Temu, jak aparat radzi sobie w praktyce, mieliśmy okazję przyjrzeć się w ostatni weekend. Poniżej możecie zobaczyć galerię zdjęć przykładowych JPEG, wykonanych z wyłączonym systemem odszumiania obrazu. Dla zainteresowanych paczka z plikami RAW do pobrania.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/30 s, ISO 12500, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 12500, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 2000, ogniskowa: 35 mm

1/90 s, ISO 80000, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 320, ogniskowa: 35 mm

1/360 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/60 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/360 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/250 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/500 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/250 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 250, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/750 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 1000, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 5000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 160, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 10000, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 1600, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 100000, ogniskowa: 35 mm

1/180 s, ISO 400, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 6400, ogniskowa: 35 mm

1/2000 s, ISO 10000, ogniskowa: 35 mm

1/125 s, ISO 1250, ogniskowa: 35 mm

Wysokie ISO:

ISO 1600

ISO 3200

ISO 6400

ISO 12500

ISO 25000

ISO 50000

ISO 100000

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i miesięcznika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Nikon Z5 - test aparatu
Nikon Z5 - test aparatu
Bezlusterkowa pełna klatka Nikon Z5 ma być przede wszystkim przystępna cenowo, ale jednocześnie nie ograniczać użytkowników pod względem funkcjonalności. Czy w...
9
2
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Następca, a właściwie młodszy brat modelu SQ6, ma być aparatem, z którego zdjęcia po prostu zawsze się udają. Czy jest tak faktycznie? Wystrzelaliśmy kilka paczek...
15
0
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Najnowsze korpusy Nikona obiecują wiele, ale z pozoru nie wnoszą rewolucji w temacie bezlusterkowej pełnej klatki. Jak wypadają w rzeczywistości? Nowe puszki trafiły w...
25
3
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)