Jakość zdjęć 

Jednym z najgłośniejszych wydarzeń fotograficznych tej jesieni była premiera aparatu Canon EOS 7D Mark II. Na następcę lubianego i dobrze ocenianego Canona 7D musieliśmy czekać aż 6 lat. Sprawdziliśmy czy było warto.
0

Autor: Maciej Luśtyk

5 Grudzień 2014
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

7. Jakość zdjęć JPEG

Aparat jest jeszcze nowością, więc pliki RAW z tego aparatu nie są jeszcze wspierane przez nasz program laboratoryjny DxO Analyzer. W związku z tym podstawowe oceny obrazu przeprowadzone zostały na oryginalnych plikach JPEG prosto z aparatu.

Szumy i reprodukcja szczegółów

Aparat umożliwia zmianę czułości w zakresie ISO 100-16000, a także pozwala na rozszerzenie czułości do wartości ISO 25600 i ISO 52000. W zakresie Obraz zaczyna dość mocno szumić już od czułości ISO 6400 co jest dosyć średnim wynikiem w porównaniu z konkurencją. Warto jednak zaznaczyć, że mimo zaszumienia nie widać znacznej utraty szczegółów nawet przy górnych wartościach ISO. Dodatkowo, domyślnie włączona jest w aparacie opcja redukcji szumu, która radzi sobie bardzo dobrze i pozwala uzyskać sensowny obraz nawet przy czułościach w granicach ISO 16000. Systemowe wyostrzanie również działa bez zarzutu.

ISO:

Zobacz wszystkie zdjęcia (12)

Odzumianie:

Zobacz wszystkie zdjęcia (11)

Reprodukcja szczegółów:

Zobacz wszystkie zdjęcia (11)

Wyostrzanie:

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Poziom szumów i reprodukcja szczegółów mierzona jest dla plików JPEG w najwyższej, dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i ze standardowymi ustawieniami oraz dla najniższych ustawień odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wszystkich dostępnych ekwiwalentów ISO co 1EV. Wykres przedstawia utratę szczegółów wraz ze wzrostem zaszumienia.

Reprodukcja kolorów

Pod wględem reprodukcji kolorów, aparat radzi sobie naprawdę wzorowo. Widać jedynie niewielkie odchylenia przy reprodukcji cieplejszych barw jednak są to wartości minimalne. Mało który aparat może pochwalić się tak dobrą kalibracją.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Test reprodukcji kolorów wykonywany jest na tablicy kolorów oświetlonej światłem dziennym 5000K przy zdefiniowanym balansie bieli na wzorzec (CBL Lens).

podsumowanie ten części:

+wyostrzanie

+ reprodukcja kolorów

+ odszumianie

- szumy na wyższych czułościach

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Nikon Z5 - test aparatu
Nikon Z5 - test aparatu
Bezlusterkowa pełna klatka Nikon Z5 ma być przede wszystkim przystępna cenowo, ale jednocześnie nie ograniczać użytkowników pod względem funkcjonalności. Czy w...
2
2
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Następca, a właściwie młodszy brat modelu SQ6, ma być aparatem, z którego zdjęcia po prostu zawsze się udają. Czy jest tak faktycznie? Wystrzelaliśmy kilka paczek...
14
0
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Najnowsze korpusy Nikona obiecują wiele, ale z pozoru nie wnoszą rewolucji w temacie bezlusterkowej pełnej klatki. Jak wypadają w rzeczywistości? Nowe puszki trafiły w...
25
3
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (13)