Zero Optik 35 mm - profesjonalny obiektyw… otworkowy?

5
Maciej Luśtyk
11 Kwiecień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Fotografie otworkowe mają niepowtarzalny, wyjątkowy charakter. Czy na tyle, by zapłacić za nie prawie 5 tys. złotych?

Każdy powinien choć raz w życiu spróbować fotografii otworkowej. Budowa własnego aparatu i wywołanie pierwszego wykonanego nim zdjęcia, to przeżycie jedyne w swoim rodzaju. Tak jak powstałe w ten sposób fotografie. W czasach cyfrowych podobne efekty możemy uzyskiwać stosując specjalne otworkowe dekielki na body.

Wydawałoby się, że takie rozwiązanie wyczerpuje temat. Nic bardziej mylnego. Jedna z firm postanowiła stworzyć specjalny "obiektyw" otworkowy, dedykowany profesjonalnym filmowcom.

Konstrukcja “obiektywu” Zero Optik 35 mm odpowiadać ma najwyższym standardom branży filmowej. Otrzymujemy obudowę wykonaną z najwyższej jakości aluminium, wykonane ze stali nierdzewnej mocowanie PL i możliwość nakręcania filtrów o średnicy 86 mm. Dodatkowo w zestawie znajdziemy 3 różnej wielkości, montowane z tyłu obiektywu otworki, odpowiadające przysłonom f/87.5, f/175 i f/350.

- Fotografia otworkowa jest z natury dość prymitywna. Niestety większość osób uważa, że taki też powinien być sprzęt używany do jej wykonywania. Ja stworzyłem obiektyw otworkowy dla profesjonalistów - mówi twórca, Alexander Nelson w rozmowie z serwisem PetaPixel.

 

Pomysł ciekawy, ale czy nawet najwyższej jakości wykonanie jest w stanie uzasadnić cenę produktu? Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić $1300, czyli prawie 5 tys. złotych.

Zero Optik 35 mm pojawi się w sprzedaży pod koniec kwietnia, a już teraz można składać na niego zamówienia za pośrednictwem strony producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem zerooptik.com

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe obiektywy Voigtlander już na polskim rynku - Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5, Ultron 35 mm f/2 i Nokton 50 mm f/1.2
Nowe obiektywy Voigtlander już na polskim rynku - Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5, Ultron 35 mm f/2...
Na polski rynek trafiają szkła marki Voigtländer zaprezentowane na przestrzeni ostatnich miesięcy - dwie jasne stałki pod Sony E i klasyczny reporterski standard do...
0
0
7Artisans Photoelectric 28 mm f/1.4 ASPH E+ to szeroki kąt dla wymagających
7Artisans Photoelectric 28 mm f/1.4 ASPH E+ to szeroki kąt dla wymagających
Wysoka rozdzielczość i ponadprzeciętna jakość obrazu oraz klasyczny design i wytrzymała budowa - oto 7Artisans Photoelectric 28 mm f/1.4 ASPH E+, stałka z mocowaniem...
0
0
Fujifilm Fujinon GF 50 mm f/3.5 R LM WR - kompaktowa stałka o dużych możliwościach
Fujifilm Fujinon GF 50 mm f/3.5 R LM WR - kompaktowa stałka o dużych możliwościach
Średnioformatowa „szklarnia“ Fujifilm prezentuje się coraz okazalej. Dziś producent zaprezentował także model Fujinon GF 50 mm f/3.5 R LM WR - najmniejszy i najlżejszy...
0
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)