Zero Optik 35 mm - profesjonalny obiektyw… otworkowy?

5
Maciej Luśtyk
11 Kwiecień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Fotografie otworkowe mają niepowtarzalny, wyjątkowy charakter. Czy na tyle, by zapłacić za nie prawie 5 tys. złotych?

Każdy powinien choć raz w życiu spróbować fotografii otworkowej. Budowa własnego aparatu i wywołanie pierwszego wykonanego nim zdjęcia, to przeżycie jedyne w swoim rodzaju. Tak jak powstałe w ten sposób fotografie. W czasach cyfrowych podobne efekty możemy uzyskiwać stosując specjalne otworkowe dekielki na body.

Wydawałoby się, że takie rozwiązanie wyczerpuje temat. Nic bardziej mylnego. Jedna z firm postanowiła stworzyć specjalny "obiektyw" otworkowy, dedykowany profesjonalnym filmowcom.

Konstrukcja “obiektywu” Zero Optik 35 mm odpowiadać ma najwyższym standardom branży filmowej. Otrzymujemy obudowę wykonaną z najwyższej jakości aluminium, wykonane ze stali nierdzewnej mocowanie PL i możliwość nakręcania filtrów o średnicy 86 mm. Dodatkowo w zestawie znajdziemy 3 różnej wielkości, montowane z tyłu obiektywu otworki, odpowiadające przysłonom f/87.5, f/175 i f/350.

- Fotografia otworkowa jest z natury dość prymitywna. Niestety większość osób uważa, że taki też powinien być sprzęt używany do jej wykonywania. Ja stworzyłem obiektyw otworkowy dla profesjonalistów - mówi twórca, Alexander Nelson w rozmowie z serwisem PetaPixel.

 

Pomysł ciekawy, ale czy nawet najwyższej jakości wykonanie jest w stanie uzasadnić cenę produktu? Za obiektyw przyjdzie nam zapłacić $1300, czyli prawie 5 tys. złotych.

Zero Optik 35 mm pojawi się w sprzedaży pod koniec kwietnia, a już teraz można składać na niego zamówienia za pośrednictwem strony producenta.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem zerooptik.com

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Panasonic Lumix S Pro 16-35 mm f/4 - niewielkie rozmiary, wzorowa optyka i... wysoka cena
Nowy kompaktowy szerokokątny zoom do systemu L-Mount ma być propozycją, która spodoba się zwłaszcza fotografom krajobrazu i niektórym reportażystom. Szkło ma być też...
6
0
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Lumix S Pro 70-200 mm f/2.8 O.I.S. - stabilizacja do 7 EV na pełnej klatce
Panasonic uzupełnia linię profesjonalnych obiektywów przeznaczonych do flagowych bezlusterkowców S1 - Nowy telezoom ma być idealnym wyborem dla zawodowców, oczekujących wysokiej sprawności w...
8
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - nowy król reporterskich zoomów?
Nowy obiektyw Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART to według zapewnień producenta, najlepsze szkło w swojej klasie. Specyfikacja rzeczywiście imponuje i daje nadzieję na...
26
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)