Flickr w tarapatach. Yahoo szykuje zwolnienia

Autor: Maciej Luśtyk

4 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Niedawno w poszukiwaniu oszczędności swoich pracowników zwalniało GoPro. Teraz podobnym torem idzie kolejna znana marka ze świata fotografii. Flickr prawdopodobnie pozbędzie się znacznej części swoich pracowników. A wszystko przez Yahoo.

Flickr przeszedł w ostatnim czasie szereg zmian. Raptem w maju zaprezentowano nową odsłonę serwisu, która kierowała platformę w nieco inną stronę niż dotychczas. Ale dalszy rozwój strony może być mocno spowolniony. A to przez redukcję etatów, która prawdopodobnie w najbliższym czasie czeka firmę. Wszystkiemu winny jest właściciel serwisu, niegdysiejszy gigant internetowy Yahoo, który boryka się z problemami finansowymi.

Zestawienie wyników finansowym firmy-matki pokazuje około 4,4 miliarda dolarów strat w czwartym kwartale 2015 roku. Nic więc dziwnego, że firma szuka oszczędności. Tych upatruje w „uszczupleniu”, lub zamknięciu mało dochodowych serwisów znajdujących się w jej ofercie. - Yahoo nie jest w stanie podbić serc i umysłów użytkowników oraz reklamodawców z nieprzejrzystym, jak teraz, portfolio produktów, szczególnie jeśli niektóre z nich nie mogą sprostać naszej filozofii dynamicznego rozwoju i celom finansowym. - komentuje prezes firmy, Marissa Mayer.

Na nieszczęście dla fotografów, jednym z serwisów, które mają spotkać się z redukcją planowaną przez Yahoo jest znany i lubiany Flickr. Czy istnieje realne zagrożenie dla istnienia serwisu? Platfroma raczej na pewno nie zniknie. W końcu to jeden z najbardziej popularnych serwisów fotograficznych na świecie, za którego przejęcie w 2013 roku Yahoo zapłaciło aż miliard dolarów. Pogorszeniu może ulec jedynie tempo jego rozwoju i oferta usług, jako że serwis będzie funkcjonował przy ograniczonej kadrze zarządzającej.

Plany Yahoo zakładają redukcję około 15% zatrudnienia, czyli około 1700 osób, głównie na szczeblu kierowniczym. Na razie nie wiadomo jakiej liczby etatów będzie musiał pozbyć się Flickr. Miejmy jednak nadzieję, że jest to sytuacja przejściowa. Z drugiej strony, jej pogorszenie i ewentualne przejęcie platformy przez inną firmę mogłoby nawet ucieszyć użytkowników. Wiele osób narzeka na zmiany, które dokonały się w serwisie w okresie zwierzchnictwa Yahoo.

Więcej o wynikach finansowych firmy przeczytacie na stronie yahoo.com oraz tutaj

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Rusza głosowanie na zdjęcie XX-lecia konkursu Grand Press Photo
Trwa XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Reporterskiej – Grand Press Photo. Z okazji jubileuszu internauci mogą wskazać Zdjęcie XX-lecia. Głosować można do 10 maja br.
6
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Focus Nordic przejmuje wyłączną dystrybucję Ilford Photo
Materiały światłoczułe kultowej marki Ilford mają nowego dystrybutora. Od teraz wyłącznym przedstawicielem firmy na polskim rynku zostaje Focus Nordic.
6
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
Nowy salon CEWE Fotojoker w Bydgoszczy - promocje z okazji otwarcia
CEWE Fotojoker, renomowana marka branży fotograficznej, otworzyła nowy salon w Galerii Zielone Arkady, w sercu Bydgoszczy. Z tej okazji, na klientów czeka wiele atrakcji i specjalnie...
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)