The Impossible Project - zobacz historię filmu pisaną na nowo

0

Autor: Michał Chrzanowski

12 Grudzień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Dokładnie siedem lat temu Polaroid zamknął ostatnią fabrykę filmów, przez co świat fotografii natychmiastowej miał przestać istnieć. Jednak dzięki marzeniu powstał The Impossible Project. Grupa pasjonatów postanowiła wykupić ostatni zakład Polaroida i rozpocząć produkcję filmu na własną rękę. Zobaczcie ich historię.

Gdy w 2008 roku Polaroid zamykał swoją holenderską fabrykę filmów natychmiastowych, twórcy projektu The Impossible Project postawili przed sobą jasny cel - jak najszybciej przywrócić produkcję filmu. Nie był to jednak łatwy proces. Mimo że w fabryce pozostała niezbędna maszyneria, to twórcy projektu musieli na nowo opracować chemiczną formułę produkcji filmu. Po dwóch latach ciągłych badań, poszukiwań odpowiedniej receptury i rozwoju udało się osiągnąć cel - zaprezentowaliśmy nową generację filmów natychmiastowych z kultową białą ramką. Dzięki temu udało się ocalić od zapomnienia ponad 200 milionów Polaroidów. - mówią twórcy The Impossible Project.

Dzięki krótkiemu dokumentowi możemy nie tylko poznać załogę, lecz także przyjrzeć się procesowi produkcji filmu natychmiastowego. Zresztą zobaczcie sami tę niewiarygodną historię.

Firma The Impossible Project została założona w w 2008 roku - zaraz po tym, kiedy Polaroid ogłosił zaprzestanie produkcji popularnych filmów. Główna fabryka nie zmieniła lokalizacji - znajduje się w holenderskim mieście Enschede. Jednak co ciekawe produkcja filmów natychmiastowych nie jest jedynym marzeniem firmy. W planach The Impossible Project jest także skonstruowanie własnego modelu aparatu, który na rynku miałby się pojawić już w przyszłym roku. Więcej informacji możecie znaleźć na stronie www.the-impossible-project.com.

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)