Sprzedaż aparatów cyfrowych ciągle spada

Autor: Maciej Luśtyk

7 Kwiecień 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Ostatnimi czasy kilkukrotnie informowaliśmy Was o pesymistycznych trendach na rynku aparatów cyfrowych. Najnowsze dane z pierwszych miesięcy 2015 roku niestety nie wróżą poprawy sytuacji.

Najnowszy raport opublikowany przez CIPA (Camera & Imaging Products Association) oferuje szczegółowy wgląd w dane odnośnie sprzedaży aparatów cyfrowych na początku bieżącego roku. Mimo że rok 2014 był jednym z najgorszych dotychczas dla rynku aparatów cyfrowych, to początek roku 2015 nie przynosi wytchnienia i prezentuje się jeszcze gorzej. Największe spadki względem roku 2014, tak jak w przypadku poprzednich zestawień, zanotowały wszelkiej maści aparaty kompaktowe, a następnie lustrzanki.

Mimo, że ilościowy spadek sprzedaży lustrzanek obserwujemy już od pewnego czasu, to pesymistyczny trend dotknął też ogólnej sprzedaży aparatów bezlusterkowych, które jeszcze niedawno notowały niewielki, ale równomierny wzrost. Pewien wzrost na tle innych stref dystrybucji zarejestrował jedynie rynek amerykański. Rynek europejski i azjatycki pozostaje w recesji.

W przypadku wcześniejszych artykułów o sytuacji na rynku aparatów snuliśmy przypuszczenia, że wpływ na obecną sytuację ma rozwój aparatów oferowanych przez urządzenia mobilne. Tezę tę zdaję się potwierdzać raport opublikowany przez niemieckie stowarzyszenie branży fotograficznej Photoindustrie Verband. Pewne jest, że w najbliższym czasie będziemy świadkami dużych zmian na rynku fotografii cyfrowej. Jesteśmy ciekawi jak w nowej rzeczywistości odnajdą się najwięksi producenci.

Linki do raportów opublikowanych przez CIPA znajdziecie na stronie cipa.jp, natomiast więcej wykresów dostępnych jest na stronie personal-view.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)