Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Sprzedaż matryc Sony ciągle rośnie

0

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Wiosną tego roku temu pisaliśmy o tym, że około 40% światowego rynku produkcji matryc należy do Sony. Z kolei na początku lipca firma poinformowała, że po raz pierwszy od 26 lat wypuści akcje i obligacje w celu pozyskania 4 mln dolarów na dalszy rozwój tego segmentu działalności. Kolejne kwartalne zestawienie zysków firmy pokazuje, że pozycja Sony stale rośnie.

Od pewnego czasu japoński producent boryka się z problemami jakie stwarza segment elektroniki użytkowej, w tym smartfonów, które w tym roku przyniosły już około 150 mln dolarów strat. Nic dziwnego, że Sony zamierza poddać firmę procesowi restrukturyzacji i skupić się na segmentach przynoszących zyski. Główne obszary działalności napędzające firmę to dział odpowiedzialny za rozwój konsoli PlayStation i dział produkcji matryc, który zdaje się być najbardziej obiecujący dla japońskiego koncernu. W 2014 roku bowiem udział Sony w światowym rynku matryc wzrósł do około 40%.

Zestawienie zysków firmy za ostatni kwartał pokazuje, że producent ciągle rośnie w siłę. W stosunku do tego samego okresu z zeszłego roku segment zawierający produkcję matryc wzrósł o 35% dając 1,92 mld dolarów zysku. Nic dziwnego - sensory produkowane przez Sony są obecnie jednymi z najlepszych na rynku i wykorzystywane są w aparatach wielu najważniejszych producentów na rynku. Trzymamy kciuki i czekamy na kolejne gorące premiery typu Sony A7R II.

Więcej informacji znajdziecie w zestawieniu opublikowanym na stronie sony.net

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nikon w obliczu rekordowych strat - w najbliższym czasie skupi się wyłącznie na bezlusterkowcach
Nikon w obliczu rekordowych strat - w najbliższym czasie skupi się wyłącznie na bezlusterkowcach
Nikon prognozuje, że rok fiskalny 2020 zamknie z rekordową stratą. W związku z tym planuje obcięcie kosztów operacyjnych i skupienie się na kluczowych...
16
1
Plebiscyt 2020: Oto najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Plebiscyt 2020: Oto najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku
Już szesnasty rok z rzędu prezentujemy najlepsze aparaty, obiektywy, akcesoria i wydarzenia fotograficzne minionego roku, które nasi czytelnicy wybrali w Plebiscycie...
30
3
Stan wyjątkowy w Japonii - opóźnienia i zmiana strategii wśród producentów foto w roku 2021
Stan wyjątkowy w Japonii - opóźnienia i zmiana strategii wśród producentów foto w roku 2021
W związku z wprowadzeniem w Japonii obostrzeń związanych z pandemią, duża zmiana strategii i planów może czekać producentów sprzętu foto i wideo. Opóźnienia w dostawach również mogą wystąpić.
2
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)