Sprzedaż matryc Sony ciągle rośnie

0

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Wiosną tego roku temu pisaliśmy o tym, że około 40% światowego rynku produkcji matryc należy do Sony. Z kolei na początku lipca firma poinformowała, że po raz pierwszy od 26 lat wypuści akcje i obligacje w celu pozyskania 4 mln dolarów na dalszy rozwój tego segmentu działalności. Kolejne kwartalne zestawienie zysków firmy pokazuje, że pozycja Sony stale rośnie.

Od pewnego czasu japoński producent boryka się z problemami jakie stwarza segment elektroniki użytkowej, w tym smartfonów, które w tym roku przyniosły już około 150 mln dolarów strat. Nic dziwnego, że Sony zamierza poddać firmę procesowi restrukturyzacji i skupić się na segmentach przynoszących zyski. Główne obszary działalności napędzające firmę to dział odpowiedzialny za rozwój konsoli PlayStation i dział produkcji matryc, który zdaje się być najbardziej obiecujący dla japońskiego koncernu. W 2014 roku bowiem udział Sony w światowym rynku matryc wzrósł do około 40%.

Zestawienie zysków firmy za ostatni kwartał pokazuje, że producent ciągle rośnie w siłę. W stosunku do tego samego okresu z zeszłego roku segment zawierający produkcję matryc wzrósł o 35% dając 1,92 mld dolarów zysku. Nic dziwnego - sensory produkowane przez Sony są obecnie jednymi z najlepszych na rynku i wykorzystywane są w aparatach wielu najważniejszych producentów na rynku. Trzymamy kciuki i czekamy na kolejne gorące premiery typu Sony A7R II.

Więcej informacji znajdziecie w zestawieniu opublikowanym na stronie sony.net

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
3
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
22
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)