Sprzedaż matryc Sony ciągle rośnie

Autor: Maciej Luśtyk

31 Lipiec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Wiosną tego roku temu pisaliśmy o tym, że około 40% światowego rynku produkcji matryc należy do Sony. Z kolei na początku lipca firma poinformowała, że po raz pierwszy od 26 lat wypuści akcje i obligacje w celu pozyskania 4 mln dolarów na dalszy rozwój tego segmentu działalności. Kolejne kwartalne zestawienie zysków firmy pokazuje, że pozycja Sony stale rośnie.

Od pewnego czasu japoński producent boryka się z problemami jakie stwarza segment elektroniki użytkowej, w tym smartfonów, które w tym roku przyniosły już około 150 mln dolarów strat. Nic dziwnego, że Sony zamierza poddać firmę procesowi restrukturyzacji i skupić się na segmentach przynoszących zyski. Główne obszary działalności napędzające firmę to dział odpowiedzialny za rozwój konsoli PlayStation i dział produkcji matryc, który zdaje się być najbardziej obiecujący dla japońskiego koncernu. W 2014 roku bowiem udział Sony w światowym rynku matryc wzrósł do około 40%.

Zestawienie zysków firmy za ostatni kwartał pokazuje, że producent ciągle rośnie w siłę. W stosunku do tego samego okresu z zeszłego roku segment zawierający produkcję matryc wzrósł o 35% dając 1,92 mld dolarów zysku. Nic dziwnego - sensory produkowane przez Sony są obecnie jednymi z najlepszych na rynku i wykorzystywane są w aparatach wielu najważniejszych producentów na rynku. Trzymamy kciuki i czekamy na kolejne gorące premiery typu Sony A7R II.

Więcej informacji znajdziecie w zestawieniu opublikowanym na stronie sony.net

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)