Spadek sprzedaży matryc Sony. Co z aparatami?

Jeszcze niedawno pozycja producenta na rynku matryc wydawała się niezachwiana. Wyniki finansowe firmy pokazują jednak spadek sprzedaży względem zeszłego roku. Czy sytuacja przełoży się na rynek aparatów?
Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00

W ciągu krótkiego czasu Sony wyrosło na giganta rynku matryc. W 2014 roku 40% ze wszystkich wytworzonych matryc, było matrycami producenta, a na jesieni zeszłego roku firma postanowiła wydzielić dział produkcji sensorów w osobną filię. Firma pozyskała też 4 mln dolarów na dalszy rozwój produkcji sensorów. Nie bez wpływu na takie działania pozostały z pewnością wyniki finansowye za ostatni kwartał zeszłego roku fiskalnego, który pokazywał 35% wrost w tym segmencie.

Niestety najnowsze sprawozdanie finansowe firmy, obejmujące 3 kwartał 2015 roku nie jest już tak kolorowe. W zestawieniu z minionym rokiem dział matryc odnotował 12,6-procentowy spadek, a firma zamknęła kwartał z ze stratą rzędu 97 mln dolarów. Warto jednak wspomnieć, że jeszcze rok temu ogólne straty firmy sięgały 400 mln dolarów.

- Wyniki są pokłosiem spadku sprzedaży matryc, co jest odzwierciedleniem malejącego zapotrzebowania na urządzenia mobilne. Mniejsze niż oczekiwano okazały się także przychody ze sprzedaży akumulatorów - tłumaczy producent.

Wygląda więc, że rynek się zwyczajnie nasycił, co w końcu musiało się wydarzyć. Sony przewiduje, że trend ten może się utrzymywać i opracowuje strategię na kolejny rok fiskalny. Mamy tylko nadzieję, że sytuacja działu matryc nie przełoży się na tempo rozwoju działu aparatów.

Jeśli chodzi o aparaty, to istnieje możliwość, że zmniejszający się popyt, odpowiedzialny za aktualne wyniki, może mieć negatywne skutki i upośledzić dalszy rozwój działu odpowiedzialnego za produkcję tych urządzeń. - mówią przedstawiciele firmy.

Czy powinniśmy się obawiać?

Więcej informacji znajdziecie na stronie image-sensor-world.blogspot.com

Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: matryca
logo logo
Magazyny
Zamów