Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

78%

Nowy Samyang AF 50 mm f/1.4 FE to nie tylko pierwszy w historii firmy obiektyw wyposażony w silnik AF, ale też konstrukcja, która w systemie Sony ma wyznaczać zupełnie nowe standardy. Przekonajcie się, czy tak jest naprawdę.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Lipiec 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Aberracja chromatyczna

Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla danej ogniskowej.

Bardzo duże rozczarowanie - tak możemy streścić ten dział testu. Nowy Samyang wypadł w nim bardzo słabo, żeby nie powiedzieć tragicznie. Aberracja chromatyczna to zdecydowanie najsłabiej korygowana wada układu optycznego modelu AF 50 mm f/1.4 FE. Największą anomalię zaobserwowaliśmy na najszerzej otwartej przysłonie f/1.4. Wartość aberracji wyniosła aż 2.06 piksela. Niestety to dużo i w praktyce charakterystyczne przebarwienia kontrastowych fragmentów zdjęcia będą już bardzo widoczne, co może zepsuć ogólny odbiór fotografii. Wada oczywiście jeszcze bardziej uwydatnia się na powiększeniach, czego dowodem są wycinki kadru zamieszczone poniżej.

Aberracja chromatyczna w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)