Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - test

Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM to uniwersalny, zmiennoogniskowy obiektyw przeznaczony do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych. Szkło charakteryzuje się stałym światłem, ma stabilizację obrazu oraz napęd USM. Przekonajcie się jak sprzęt wypadł w naszym redakcyjnym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

30 Kwiecień 2014
Artykuł na: 23-28 minut

6. Rozdzielczość 24 mm

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za poziom przyzwoitości dla tej matrycy uznajemy 20 lp/mm.

wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 24 mm, pliki RAW
wartości funkcji MTF50 dla ogniskowej 24 mm, pliki JPEG

Jak widać na powyższych wykresach Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM daje bardzo dobre rezultaty już od maksymalnego otworu względnego, zwłaszcza w centrum kadru.

W przypadku plików RAW najlepszą rozdzielczość w centrum kadru zanotowaliśmy na f/4 - 37,02 lp/mm, a na brzegach na f/11 - 26,84 lp/mm. Jakość obrazu spada nieznacznie po przekroczeniu f/11, ale nawet na f/22 granica przyzwoitości jest przekroczona (zarówno w centrum jak i na brzegach kadru).

W przypadku plików JPEG wartości są wyższe, ale nasze obserwacje podobne. Najlepsze wyniki osiągnięte zostały w przedziale f/4-f/11.

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość 24 mm

7. Rozdzielczość 50 mm

8. Rozdzielczość 70 mm

9. Rozmycie

10. Aberracja chromatyczna

11. Dystorsja

12. Winietowanie

13. Odblaski

14. Podsumowanie

15. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 50 mm f/1.2 DG DN ART - test obiektywu
Najjaśniejszy obiektyw standardowy w ofercie producenta pretenduje do miana najdoskonalszej konstrukcji tego typu na rynku. Sprawdzamy czy będąc o połowę tańszym jest w stanie...
29
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
22
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)