Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM

Autor: Michal Grzegorczyk

13 Maj 2014
Artykuł na: 4-5 minut
EF 16-35 mm f/4L IS USM to drugi szerokokątny zoom zaprezentowany dziś przez firmę Canon. Tyle, że przeznaczony do lustrzanek pełnoklatkowych. Jak przystało na obiektyw klasy L jest bogato wyposażony: ma ultradźwiękowy napęd autofokusa USM, stabilizację obrazu i uszczelnioną obudowę chroniącą wnętrze przed wodą i kurzem.

Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM to kryjący pełną klatkę zoom szerokokątny o stałym świetle f/4. Obiektyw należy do klasy L i potwierdza to jego wyposażenie: ultradźwiękowy napęd autofokusa USM, stabilizacja obrazu i uszczelniona obudowa chroniąca wnętrze przed wodą i kurzem. Jego konstrukcja optyczna obejmuje 16 elementów ustawionych w 12 grup. Ma trzy elementy asferyczne, dwa elementy ze szkła UD i zaawansowane powłoki. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 28 centymetrów.

Obiektyw Canon EF 16-35 mm f/4L IS USM w USA będzie kosztował około 1200 dolarów. Na razie nie znamy polskiej ceny. Po więcej informacji odsyłamy do specyfikacji i informacji prasowej.

NazwaCanon EF 16-35mm f/4L IS USM
Typzoom szerokokątny
Konstrukcja16 soczewek w 12 grupach, w tym trzy asferyczne i dwie ze szkła UD
Stabilizacja obrazutak
Autofokustak, ultradźwiękowy USM
Ogniskowa16-35 mm
Otwór maksymalnyf/4
Dystans min.0,28m
Przesłonaf/4 - f/22, 9 listków
MocowanieCanon EF
Filtr77mm
Osłonatak, w zestawie
Obudowametalowa, bagnet metalowy
Wymiary83 x 113 mm
Waga615 g
Test Fotopolis18782

Wysoka precyzja, doskonały obraz, szerokokątny widok - EF 16-35mm f/4L IS USM

EF 16-35mm f/4L IS USM oferuje większą wszechstronność profesjonalistom i zaawansowanym amatorom, którzy regularnie robią zdjęcia w szerokiej perspektywie - na przykład fotografom krajobrazu lub architektury - a także tym, którzy najczęściej fotografują w ograniczonych przestrzeniach. Obiektyw zapewnia dużą elastyczność - wysokiej klasy konstrukcja optyczna oraz stała przysłona f/4 gwarantują wyraźny, ostry obraz nawet w najtrudniejszych warunkach.

EF 16-35mm f/4L IS USM to pierwszy ultraszerokokątny obiektyw zoom z serii L, który jest wyposażony w sztandarową technologię optycznego stabilizatora obrazu (IS) firmy Canon. Ma przewagę czterech stopni nad obiektywami bez IS i gwarantuje wysoką szczegółowość każdego zdjęcia.

Technologie optyczne i design najwyższej klasy

Fotografowie mogą szybko ustawiać ostrość za pomocą zaawansowanego, szybkiego i cichego autofokusa (AF) z pionierskim, pierścieniowym silnikiem ultradźwiękowym (USM), który sprawdza się znakomicie w trybie AI Servo AF. Pełna kontrola nad kompozycją obrazu jest również możliwa dzięki pierścieniowi ostrości, który umożliwia swobodne dostrajanie ostrości w trybie ręcznym i automatycznym.

Optyczna struktura obiektywu została zaprojektowana z myślą o najwyższej jakości obrazu i obejmuje dwa elementy o bardzo niskim współczynniku załamania światła (Ultra-low Dispersion, UD), które minimalizują aberrację chromatyczną i eliminują rozmycia barw. Warstwa Super Spectra Coating ogranicza efekty ducha i flary, a fluorowa powłoka na przedniej i tylnej soczewce zapobiega przyleganiu kurzu i kropli wody. Fotografowie mogą też uzyskać estetyczne rozmycie tła i efekt bokeh za sprawą dziewięciolistkowej, okrągłej przysłony.

Obudowa obiektywu zapewnia wyjątkowo łatwą obsługę i wysoką wydajność. Kompaktowy i lekki obiektyw dobrze leży w ręce, jednocześnie oferując łatwy dostęp do sterowania zoomem i ostrością. Powłoka o fakturze skóry zapewnia wysoki komfort użytkowania.

EF 16-35mm f/4L IS USM - kluczowe cechy:

- Konstrukcja i optyka serii L
- Stała maksymalna przysłona f/4
- Optyczny stabilizator obrazu, który pozwala wydłużyć czas naświetlania o cztery stopnie
- Szybki, cichy autofokus
- Doskonała jakość obrazu
- Okrągła przysłona z 9 listkami
- Ręczne ustawianie ostrości we wszystkich trybach
- Minimalna odległość ogniskowania: 0,28 m
- Nieobrotowy element przedni
- Odporność na wodę i kurz

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
11
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm wprowadza na rynek nowy teleobiektyw do systemu GFX o ogniskowej aż 500 mm. Dzięki nowemu GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR przed średnim formatem otwierają się nowe obszary twórcze - od...
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)