Canon RF 14-35 mm F/4 L IS USM – szeroki kąt dla pejzażysty

Autor: Maciej Zieliński

29 Czerwiec 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Najnowszy szerokokątny zoom do pełnoklatkowych bezlusterkowców EOS R, to mniejsza i zapewne tańsza alternatywa dla topowego RF 15-35 mm f/2,8.

Choć to konstrukcje o zbliżonych parametrach, odbiorców będą miały zapewne różnych. O ile bowiem jasny 15-35 mm f/2,8 wybierany jest częściej przez reporterów, nieco ciemniejszy, ale szerszy, mniejszy (10 cm długości) i odczuwalnie lżejszy (ok. 540 g) model 14-35 mm, zainteresuje głównie pejzażystów.

Obiektyw przyjemnie domyka też linię modeli RF o jasności f/4. W połączeniu z 24-105 mm f/4 i 70-200 mm f/4 otrzymujemy ciekawy zestaw o zakresie 14-200 mm f/4 z tą samą średnicą filtra 77 mm.

W konstrukcji optycznej zastosowano 16 elementów ustawionych w 12 grupach, w tym 3 o super niskiej dyspersji i jeden podwójnie asferyczny, co ma gwarantować minimalną aberrację i świetną rozdzielczość w całym kadrze. Z kolei specjalne powłoki (SWC i ASC), zdaniem producenta będą skutecznie eliminować odblaski, flarę i ghosting. Całość zamknięto w solidnie uszczelnionym tubusie wykonanym z typową dla linii L starannością.

Canon RF 14-35 mm wyposażony jest w system optycznej stabilizacji o wydajności do 5,5 EV. W połączeniu z systemem stabilizacji matrycy w korpusach EOS R skuteczność redukcji drgań ma wzrastać aż do 7 EV. Za ustawianie ostrości odpowiada z kolei cichy silnik nano USM, co oznacza, że obiektyw dobrze sprawdzi się też podczas filmowania.

Rozpoczęcie sprzedaży przewidziane jest na sierpień tego roku a sugerowana cena to 1699 dol.

Skopiuj link

Autor: Maciej Zieliński

Redaktor naczelny serwisu fotopolis.pl i kwartalnika Digital Camera Polska – wielki fan fotografii natychmiastowej, dokumentalnej i podróżniczego street-photo. Lubi małe dyskretne aparaty, kolekcjonuje albumy i książki fotograficzne.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II ART - lepsza rozdzielczość, szybszy autofokus, lżejsza obudowa
Sigma prezentuje drugą generację standardowego reporterskiego zoomu do aparatów bezusterkowych Sony E i L-Mount. Nowa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II Art to usprawnienia w każdym...
12
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
Fujifilm XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR - nowy kit w systemie X teraz szerszy, ale bez stabilizacji
W systemie Fujifilm X pojawi się nowy uniwersalny zoom. XF 16-50 mm f/2.8-4.8 R LM WR oferuje uniwersalny zakres ogniskowych i uszczelniania, ale bez stabilizacji obrazu.
1
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR - średnioformatowy teleobiektyw do sportu i dzikiej przyrody
Fujifilm wprowadza na rynek nowy teleobiektyw do systemu GFX o ogniskowej aż 500 mm. Dzięki nowemu GF 500 mm f/5.6 R LM OIS WR przed średnim formatem otwierają się nowe obszary twórcze - od...
1
Powiązane artykuły